Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2905
Title: دور التسويق الإلكتروني في تحسين جودة الخدمات في التأمينات
Other Titles: ميلة CAAT دراسة حالة الشركة الوطنية الجزائرية للتأمين
Authors: سلسبيل, بوعنيق
Keywords: marketing, e-marketing, quality, service, quality of insurance services, insurance company - Mila
التسويق الإلكتروني، الجودة، جودة الخدمات التأمينية، شركة التأمي ن-ميلة .
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " تسويق الخدمات "
Abstract: This study aimed to identify the role of electronic marketing in improving the quality of insurance services through its five dimensions (the use of social networking sites, marketing and optimization through search engines, after content marketing (website), after e-mail, the use of telephone social networking sites) to improve the quality of Insurance services in the National Insurance Company of Algeria-caat-Mila. To achieve this, we relied on the use of the descriptive analytical method using the survey method for its suitability to the nature of the study. A questionnaire was designed as a tool for collecting data. It was presented to a number of specialized arbitrators. ) questionnaire, and the number of valid questionnaires for analysis was (80), and we used appropriate statistical methods through spss programs. Where the study reached some important results that there is an effect of electronic marketing in improving the quality of insurance services. Through its five dimensions (the use of social networking sites, marketing and optimization through search engines, after content marketing (website), after e-mail, the use of telephone social networking sites) to improve the quality of insurance services, at the level of significance (less than 0.05) As this effect appeared clearly through the application of the questionnaire, and the statistical analysis of all variables of the study.
Description: هدفت هذه الد را سة التعرف على دور التسويق الإلكتروني في تحسين جودة الخدمات التأمينية من خلال أبعاده الخمسة )استخدام مواقع التواصل الاجتماعي، التسويق والتحسين عبر محركات البحث، بعد التسويق بالمحتوى )الموقع الإلكتروني(، بعد البريد الإلكتروني، استخدام مواقع التواصل الاجتماعي الهاتفية على تحسين جودة الخدمات التأمينية في شركة الوطنية الجزا ئرية للتأمين- caat -ميلة. ولتحقيق هذا اعتمدنا على استخدام المنهج الوصفي التحليلي باستخدام الأسلوب المسحي لملاءمته لطبيعة الد را سة حيث صممت استبانة كأداة لجميع البيانات، عرضت على عدد من المحكمين المختصين، وأجريت التعديلات المقترحة من الأساتذة المحكمين، ووزعت على عينة الد راسة والمتمثلة بالموظفين الجزا ئريين في ولاية ميلة، والبالغ عددها 100 استبانة، وبلغ عدد الاستبانات الصالحة للتحليل ) 80 ( استبانة، واستخدمنا الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برا مج spss. حيث توصلت الد را سة إلى بعض النتائج المهمة المتمثلة بأن هناك أثر للتسويق الإلكتروني في تحسين جودة الخدمات التأمينية. من خلال أبعاده الخمسة على تحسين جودة الخدمات التأمينية، عند مستوى الدلالة أقل من 0,05 ( حيث أن هذا الأثر ظهر بشكل واضح من خلال تطبيق الاستبانة، والتحليل الإحصائي لجميع متغيرا ت الد را سة.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2905
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.