Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2903
Title: برامج اتلفاز الموجهة للأطفال وأثرها في عادات الإستهلاك للأطفال
Other Titles: دراسة ميدانية على أطفال مدارس ولاية ميلة
Authors: عماد, بوحناش
Keywords: TV programs for children, consumption habits for children
برا مج التلفاز الموجهة للأطفال، عادات الاستهلاك للأطفال
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " تسويق الخدمات "
Abstract: The current study aimed to reveal the impact of television programs directed to children on their consumption habits, and to identify the types of television programs that achieve the largest viewing by children, the estionnaire was used as the main tool for data collection, where the study sample consisted of a double sample between students and their parents, which numbered 110 students and 110 guardians, this study relied on the descriptive analytical approach, and appropriate statistical methods using the SPSS program.The study found that there is an impact of children's direct television programs on their consumption habits
Description: هدفت الد را سة الحالية إلى الكشف عن أثر برا مج التلفاز الموجية للأطفال على عاداتهم الاستهلاكية، وتحديد أنواع البرا مج التلفزيونية التي تحقق أكبر مشاىدة من قبل الأطفال، استخدم الاستبيان كأداة رئيسية لجمع البيانات، حيث تكونت عينة الد را سة من عينة مزدوجة بين التلاميذ وأولياءىم والبالغ عددهم تلميذ و 110 ولي، اعتمدت هذه الد را سة على المنهج الوصفي التحميلي والأساليب الاحصائية المناسبة باستخدام برنامج spss . توصلت الد را سة إلى أن هناك أثر لبرا رمج التلفاز الموجهة للأطفال على عاداتهم الاستهلاكية
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2903
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.