Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2900
Title: التسويق الالكتروني وأثره على سلوك السائح في الجزائر
Other Titles: دراسة حالة وكالة سيفاتي ولاية ميلة
Authors: نوفل , سخري , بيلك أيمن
Keywords: Electronic marketing, tourist behavior, search engines, email, social media platforms, SMS
التسويق الالكتروني،سلوك السائح، محركا ت البحث، البري د الالكتروني، فضاءات التواصل الاجتماعي، الرسائل النصية القصيرة .
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " تسويق الخدمات "
Abstract: This study aimed to examine the impact of electronic marketing on tourist behavior in Algeria. To achieve this objective, the travel agency "Sefati Tourism and Travel" was selected for conducting the field study. The study employed a descriptive analytical methodology and relied on a questionnaire distributed among individuals who had previous interactions with this agency. Data analysis was performed using SPSS version 22. The findings of this study demonstrated the influence of electronic marketing elements (electronic sources, email, search engines, social media platforms, e-sales activation, applications, and websites) on tourist behavior.
Description: هدفت هذه الد را سة الى ابرا ز أثر التسويق الالكتروني على سلوك السائح في الجزا ئر و لهذا الغرض تم اختيار الوكالة السياحية "سيفاتي للسياحة و الأسفار" لاجرا ء الد را سة الميدانية حيث اعتمدت هذه الد را سة على المنهج التحليلي الوصفي ، كما اعتمدت على استبيان تم توزيعه على أفرا د سبق لهم التعامل مع هذه الوكالة،و بالاعتماد على برنامج spss ،نسخة .v.22 قد تبين من هذه الد را سة وجود أثر لعناصر ا لتسويق الالكتروني)المصادرالالكترونية،البريدالالكتروني،محركاتالبحث،فضاءات التواصل الاجتماعي،تنشيط المبيعات الالكترونية، التطبيقات و المواقع الالكترونية( على سلوك السائح
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2900
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.