Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2850
Title: التحول الرقمي في البنوك التجارية ودوره في تفعيل إدارة العلاقات مع الزبائن
Other Titles: دراسة عينة من زبائن بنوك ولاية ميلة
Authors: ياسمينة , عامر , دهمشي بشرى
Keywords: digital transformation - customer relationship management.
التحول الرقمي إدارة العلاقات مع الزبائن
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: This study aimed to know the impact of digital transformation on commercial banks and its role in activating the management of relations with customers among the variables of the study, and the descriptive analytical approach was used to study the subject, and the study approach was relied on through scientific observation and the questionnaire as a main tool for collecting information, and The distribution process was limited to a simple random sample, where the number of the stamp laws (40) individuals in the various banks of Mila. The data contained in the questionnaires were analyzed by using the SPSS version 19 package program, and the study concluded that the impact of digital transformation in banks on value creation and customer satisfaction and loyalty
Description: هدفت هذه الد را سة إلى معرفة أثر التحول الرقمي على البنوك التجارية و دوره في تفعيل إدارة العلاقات مع الزبائن بين متغيرا ت الد را سة، و تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لد را سة الموضوع ، كما تم الاعتماد على منهج الد را سة من خلال الملاحظة العلمية و الاستبيان كأداة رئيسية لجمع المعلومات ، و اقتصرت عملية التوزيع على عينة عشوائية بسيطة ، حيث بلغ عدد العينة ) 04 ( فرد في مختلف بنوك ميلة ، و تم تحليل البيانات الواردة في الاستما را ت عن طريق استخدام برنامج الحزمة SPSS نسخة 91 ، و خلصت الد را سة إلى أثر للتحول الرقمي في البنوك على خلق القيمة و رضا و ولاء الزبائن
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2850
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.