Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorياسمينة , عامر , دهمشي بشرى-
dc.date.accessioned2023-10-01T10:09:40Z-
dc.date.available2023-10-01T10:09:40Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationتخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2850-
dc.descriptionهدفت هذه الد را سة إلى معرفة أثر التحول الرقمي على البنوك التجارية و دوره في تفعيل إدارة العلاقات مع الزبائن بين متغيرا ت الد را سة، و تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لد را سة الموضوع ، كما تم الاعتماد على منهج الد را سة من خلال الملاحظة العلمية و الاستبيان كأداة رئيسية لجمع المعلومات ، و اقتصرت عملية التوزيع على عينة عشوائية بسيطة ، حيث بلغ عدد العينة ) 04 ( فرد في مختلف بنوك ميلة ، و تم تحليل البيانات الواردة في الاستما را ت عن طريق استخدام برنامج الحزمة SPSS نسخة 91 ، و خلصت الد را سة إلى أثر للتحول الرقمي في البنوك على خلق القيمة و رضا و ولاء الزبائنen_US
dc.description.abstractThis study aimed to know the impact of digital transformation on commercial banks and its role in activating the management of relations with customers among the variables of the study, and the descriptive analytical approach was used to study the subject, and the study approach was relied on through scientific observation and the questionnaire as a main tool for collecting information, and The distribution process was limited to a simple random sample, where the number of the stamp laws (40) individuals in the various banks of Mila. The data contained in the questionnaires were analyzed by using the SPSS version 19 package program, and the study concluded that the impact of digital transformation in banks on value creation and customer satisfaction and loyaltyen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectdigital transformation - customer relationship management.en_US
dc.subjectالتحول الرقمي إدارة العلاقات مع الزبائنen_US
dc.titleالتحول الرقمي في البنوك التجارية ودوره في تفعيل إدارة العلاقات مع الزبائنen_US
dc.title.alternativeدراسة عينة من زبائن بنوك ولاية ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.