Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2353
Title: | المكتسبات القبلية لدى تلاميذ التعليم المتوسط في مجال التكنولوجيا وأثرها على العملية التعليمية سنة أولى أنموذجا |
Authors: | أسماء , بشكيط , قندوز فاطمة الزهراء |
Keywords: | المكتسبات القبلية ، تكنولوجيا التعليم ، العملية التعليمية tribal gains, educational technology, the educational process. |
Issue Date: | Jun-2022 |
Publisher: | university center of abdalhafid boussouf - MILA |
Citation: | تخصص: لسانيات عربية |
Abstract: | تهدف هذه الد را سة إلى التعرف على المكتسبات القبلية لدى التلاميذ في مجال التكنولوجيا و كذلك إلى معرفة أثرها على العملية التعليمية ، ومن أجل ذلك تم اعتماد المنهج الوصفي الذي يصف تأثيرها على التلميذ عن طريق استجواب أفرا د العينة المتكونة من تلاميذ السنة الأولى متوسط وصمم لذلك استبيان كأداة رئيسية لجمع المعلومات في الميدان، و توصلت هذه الد ا رسة إلى جملة من النتائج أهمها: رصد المكتسبات القبلية للتلاميذ في مجال التكنولوجيا في ظل النظام التعليمي الجديد "المقاربة بالكفايات" ومدى تأثيرها على العمل ية التعليمية |
Description: | This study aims to identify the tribal gains of students in the field of technology, as well as to know their impact on the educational process, and for that the descriptive approach was adopted that describes its impact on the student by interrogating the members of the sample consisting of first-year students average and a estionnaire was designed for that as a main tool To collect information in the field, and this study reached a number of esults, the most important of which are: Monitoring students’ tribal gains in the field of technology under the new educational system “the competency approach” and its impact on the educational process. |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2353 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
المكتسبات القبلية لدى تلاميذ التعليم المتوسط في.pdf | 3,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.