Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأسماء , بشكيط , قندوز فاطمة الزهراء-
dc.date.accessioned2023-02-16T10:21:30Z-
dc.date.available2023-02-16T10:21:30Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2353-
dc.descriptionThis study aims to identify the tribal gains of students in the field of technology, as well as to know their impact on the educational process, and for that the descriptive approach was adopted that describes its impact on the student by interrogating the members of the sample consisting of first-year students average and a estionnaire was designed for that as a main tool To collect information in the field, and this study reached a number of esults, the most important of which are: Monitoring students’ tribal gains in the field of technology under the new educational system “the competency approach” and its impact on the educational process.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى التعرف على المكتسبات القبلية لدى التلاميذ في مجال التكنولوجيا و كذلك إلى معرفة أثرها على العملية التعليمية ، ومن أجل ذلك تم اعتماد المنهج الوصفي الذي يصف تأثيرها على التلميذ عن طريق استجواب أفرا د العينة المتكونة من تلاميذ السنة الأولى متوسط وصمم لذلك استبيان كأداة رئيسية لجمع المعلومات في الميدان، و توصلت هذه الد ا رسة إلى جملة من النتائج أهمها: رصد المكتسبات القبلية للتلاميذ في مجال التكنولوجيا في ظل النظام التعليمي الجديد "المقاربة بالكفايات" ومدى تأثيرها على العمل ية التعليميةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالمكتسبات القبلية ، تكنولوجيا التعليم ، العملية التعليميةen_US
dc.subjecttribal gains, educational technology, the educational process.en_US
dc.titleالمكتسبات القبلية لدى تلاميذ التعليم المتوسط في مجال التكنولوجيا وأثرها على العملية التعليمية سنة أولى أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.