Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2251
Title: دور المناخ التنظيمي في تطوير مهارات المورد البشري
Other Titles: دراسة حالة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلة
Authors: سلوى , بولخطوط , زميش لبنى
Keywords: المناخ التنظيمي، المورد البشري، تنمية المورد البشري.
organizational climate, human resource, human resource development.
Issue Date: Jun-2022
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إدارة أعمال "
Abstract: هدفت هذه الد را سة إلى التعرف على دور المناخ التنظيمي في تطوير مها را ت المورد البشري حيث حاولنا إبرا ز المناخ التنظيمي بعناصره وأبعاده المختلفة ومدى تأثيره في تطوير وتنمية المورد البشري. وقد اعتمدت هذه الد راسة على المنهج الوصفي التحليلي وهو المنهج المناسب لوصف الموضوع المرا د د را سته، كما اعتمدت على استبيان لغرض جمع البيانات وتوزيعها على عينة مكونة من 93 ) موظف إداري في ثلاث معاهد بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف_ميلة، لنصل في الأخير إلى عدم وجود مناخ تنظيمي يساهم في تطوير مها را ت المورد البشري بالمركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف_ميلة.
Description: This study aimed to identify the organizational climate role in developing the skills of the human resource, here wetried to highlight the organizational climate Banazare and various dimensions and its impact on the velopment of human resource. The study was based on a descriptive and analytical approach, a thodappropriate to describe the subject to bestudied, as adopted on the questionnaire for the purpose of data collection and distribution is made up of (93 samples) Administrative Officer in the three institutes of the University Center Abdul Hafiz Boualsof_milh, to get in the latter to the absence of a regulatory climate contributes to the development of the skills of human resource university Center Abdelhafid Boussouf_mila
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2251
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.