Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2066
Title: واقع تكنولوجيا المعلومات والاتصال في المصارف وأثرها على الميزة التنافسية
Other Titles: دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية لولاية - ميلة
Authors: فريدة, فرخي, خلاطو مروة
Keywords: تكنولوجيا المعلومات والاتصال, الميزة التنافسية
information and communication technology, competitive advantage.
Issue Date: Jun-2022
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: تتبوأ اليوم الميزة التنافسية المصرفية موقع الصدا رة من حيث الدور الاسترا تيجي الذي تلعبه في الحصة السوقية المصرفية, وقد تكرست هذه الأهمية الاسترا تيجية لممي ة ز التنافسية بفضل قوى ومتغير ا ت أساسية دافعة تأتي في مقدمتيا تكنولوجيا المعلومات ولاتصال.يهدف هىذه الد را سة إلى التعرف إلى الأثر الذي تسببو تكنولوجيا المعلومات والاتصال عملى الميزة التنافسية في المصارف الجزا ئرية. إذ اتضح من خلال د را ستنا أن هناك علاقة ارتباط بين تكنولوجيا المعمومات والاتصال والميز ة التنافسية, وىذا يقودنا إلى أن التنافسية تستمد قوتيا كجانب رئيسي من تكنولوجيا المعمومات والاتصال, حيث نخمص في نياية الأمر بضروة ر استغلال تكنولوجيا المعمومات والاتصال في تحسين والرفع من تنافسية المصارف بشكل يضمن الاستمرا رية الفعلية للمصرف.
Description: Today competitive advantage hold the lead site with respect to the strategic role that plays in an banking market bart, this importance has been established in regard of some powers and variables such as the increase of information and communication technology(ICT). This study aims to identify the impact of nformation and communication technology on the comptetivage in Algerian banks. As it turns out that there is a correlation between ICT and competitivage and this leads us to the fact that competitiveness derives its trength as a key aspect of ICT where we eventually conclude the need for Exploit ICT to improve the competitiveness of the bank in a way that ensures the actual continuity of the bank.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2066
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.