Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2066
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفريدة, فرخي, خلاطو مروة-
dc.date.accessioned2022-12-06T11:58:33Z-
dc.date.available2022-12-06T11:58:33Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2066-
dc.descriptionToday competitive advantage hold the lead site with respect to the strategic role that plays in an banking market bart, this importance has been established in regard of some powers and variables such as the increase of information and communication technology(ICT). This study aims to identify the impact of nformation and communication technology on the comptetivage in Algerian banks. As it turns out that there is a correlation between ICT and competitivage and this leads us to the fact that competitiveness derives its trength as a key aspect of ICT where we eventually conclude the need for Exploit ICT to improve the competitiveness of the bank in a way that ensures the actual continuity of the bank.en_US
dc.description.abstractتتبوأ اليوم الميزة التنافسية المصرفية موقع الصدا رة من حيث الدور الاسترا تيجي الذي تلعبه في الحصة السوقية المصرفية, وقد تكرست هذه الأهمية الاسترا تيجية لممي ة ز التنافسية بفضل قوى ومتغير ا ت أساسية دافعة تأتي في مقدمتيا تكنولوجيا المعلومات ولاتصال.يهدف هىذه الد را سة إلى التعرف إلى الأثر الذي تسببو تكنولوجيا المعلومات والاتصال عملى الميزة التنافسية في المصارف الجزا ئرية. إذ اتضح من خلال د را ستنا أن هناك علاقة ارتباط بين تكنولوجيا المعمومات والاتصال والميز ة التنافسية, وىذا يقودنا إلى أن التنافسية تستمد قوتيا كجانب رئيسي من تكنولوجيا المعمومات والاتصال, حيث نخمص في نياية الأمر بضروة ر استغلال تكنولوجيا المعمومات والاتصال في تحسين والرفع من تنافسية المصارف بشكل يضمن الاستمرا رية الفعلية للمصرف.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصال, الميزة التنافسيةen_US
dc.subjectinformation and communication technology, competitive advantage.en_US
dc.titleواقع تكنولوجيا المعلومات والاتصال في المصارف وأثرها على الميزة التنافسيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية لولاية - ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.