Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/201
Title: واقع حماية المستهلك والاقتصاد الرقمي في الجزائر
Authors: نورالدين, أحمد قايد, بن زاف لبنى
Keywords: المستهلك،المستهلك الالكتروني،الاقتصاد الرقمي
consumer, consumer electronics, digital economy .
Issue Date: 24-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: 03;
Abstract: إن الهدف من هذه الدراسة هو إعطاء فكرة عن واقع حماية المستهلك والاقتصاد الرقمي في الجزائر وذلك من خلال التطرق إلى التطور التاريخي لحماية المستهلك،تعريفه،مبررات حمايته،والعناصر الرئيسية للمستهلك الالكتروني ʪلإضافة إلى التطرق إلى مفهوم وهيكل الاقتصاد الرقمي،متطلباته،خصائصه،والعناصر الداخلة في تشكيل الاقتصاد الرقمي. من أهم النتائج المتوصل إليها أن المستهلك يحتاج إلى الحماية سواء على المستوى الوطني أو الدولي ʪلإضافة إلى أن المستهلك يحتاج للحماية القانونية بسبب المخاطر وقلة الأمان وكثرة المشاكل عبر الشبكة الإلكترونية فحماية المستهلك مـن أهـم وأكثـر المواضيع التي تحتاج إلى البحث والتفصيل وقد تم التوصل إلى أن الاقتصاد الرقمي اعتبر وسيلة حديثة للتعامل الاقتصادي المحلي والدولي فهذا الاقتصاد مبني على الفعالية والسرعة ويقوم على شبكة الانترنت في الغالب
Description: The aim of this study is to give an idea of the reality of consumer protection and the digital economy in Algeria by addressing the historical development of consumer protection, its definition, the reasons for protecting it, the main elements of the electronic consumer, in addition to the concept and structure of the digital economy, And elements involved in shaping the digital economy. One of the most important findings is that the consumer needs protection at the national or international level. In addition, the consumer needs legal protection due to risks, lack of security, and a lot of problems over the internet. Consumer protection is one of the most important topics that need to be discussed. To conclude that the digital economy has been considered a modern means of dealing with local and international economy. This economy is based on efficiency and speed and is mostly on the internet.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/201
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf772,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.