Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنورالدين, أحمد قايد, بن زاف لبنى-
dc.date.accessioned2020-10-06T10:51:11Z-
dc.date.available2020-10-06T10:51:11Z-
dc.date.issued2018-04-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/201-
dc.descriptionThe aim of this study is to give an idea of the reality of consumer protection and the digital economy in Algeria by addressing the historical development of consumer protection, its definition, the reasons for protecting it, the main elements of the electronic consumer, in addition to the concept and structure of the digital economy, And elements involved in shaping the digital economy. One of the most important findings is that the consumer needs protection at the national or international level. In addition, the consumer needs legal protection due to risks, lack of security, and a lot of problems over the internet. Consumer protection is one of the most important topics that need to be discussed. To conclude that the digital economy has been considered a modern means of dealing with local and international economy. This economy is based on efficiency and speed and is mostly on the internet.en_US
dc.description.abstractإن الهدف من هذه الدراسة هو إعطاء فكرة عن واقع حماية المستهلك والاقتصاد الرقمي في الجزائر وذلك من خلال التطرق إلى التطور التاريخي لحماية المستهلك،تعريفه،مبررات حمايته،والعناصر الرئيسية للمستهلك الالكتروني ʪلإضافة إلى التطرق إلى مفهوم وهيكل الاقتصاد الرقمي،متطلباته،خصائصه،والعناصر الداخلة في تشكيل الاقتصاد الرقمي. من أهم النتائج المتوصل إليها أن المستهلك يحتاج إلى الحماية سواء على المستوى الوطني أو الدولي ʪلإضافة إلى أن المستهلك يحتاج للحماية القانونية بسبب المخاطر وقلة الأمان وكثرة المشاكل عبر الشبكة الإلكترونية فحماية المستهلك مـن أهـم وأكثـر المواضيع التي تحتاج إلى البحث والتفصيل وقد تم التوصل إلى أن الاقتصاد الرقمي اعتبر وسيلة حديثة للتعامل الاقتصادي المحلي والدولي فهذا الاقتصاد مبني على الفعالية والسرعة ويقوم على شبكة الانترنت في الغالبen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.relation.ispartofseries03;-
dc.subjectالمستهلك،المستهلك الالكتروني،الاقتصاد الرقميen_US
dc.subjectconsumer, consumer electronics, digital economy .en_US
dc.titleواقع حماية المستهلك والاقتصاد الرقمي في الجزائرen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf772,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.