Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1881
Title: العوامل المؤثرة على هلع الشراء أثناء الأزمات دراسة عينة من المستهلكين خلال أزمة كوفيد- 91
Other Titles: تخصص " تسويق الخدمات "
Authors: كريم, بن عثمان
Keywords: السلوك الشرائي، هلع الشراء، أزمة كوفيد- 1
purchasing behaviour, Panic Buying, COVID-19 crisis
Issue Date: Jun-2022
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Abstract: هدفت الد ا رسة إلى التعرف على العوامل المؤثرة على هلع الش ا رء اثناء الأزمات ، وتتمثل تلك العوامل في العوامل الاجتماعية والتسويقية، السيكولوجية والعوامل الموقفية والتسويقية، تم إج ا رء د ا رسة ميدانية هدفت إلى معرفة أهم العوامل المؤثرة على مستهلكي ولاية ميلة خلال أزمة كوفيد- 19 ، وذلك بالتطبيق على عينة قوامها 382 مفردة من المستهلكين من مختلف بلديات ولاية ميلة، وتم تحليل البيانات المتحصل عليها باستخدام الأدوات الإحصائية من خلال تطبيق حزمة البرنامج حيث كشفت النتائج على أن هناك عوامل تؤثر في ق ا رر الش ا رء أثناء أزمة ،SPSS الاحصائي كورونا، بحيث كانت العوامل الاجتماعية والثقافية أكثر تأثي ا ر. وأخي ا ر تم مناقشة النتائج وتقديم مجموعة من التوصيات واقت ا رح مجموعة من البحوث المستقبلية في هذا الصدد.
Description: The study aimed to identify the factors affecting the panic buying during crises, and these factors are represented in the social and marketing factors, psychological and situational and marketing factors. It consists of 382 individual consumers from different municipalities of the state of Mila, and the data obtained was analysed using statistical tools through the application of the SPSS statistical program package, where the results revealed that there are factors affecting the purchase decision during the Corona crisis, so that social and cultural factors were more influential. Finally, the results were discussed, a set of recommendations was presented, and a set of future research was proposed in this regard
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1881
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
العوامل المؤثرة على هلع الشراء أثناء الأزمات.pdf2,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.