Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكريم, بن عثمان-
dc.date.accessioned2022-10-10T12:33:04Z-
dc.date.available2022-10-10T12:33:04Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1881-
dc.descriptionThe study aimed to identify the factors affecting the panic buying during crises, and these factors are represented in the social and marketing factors, psychological and situational and marketing factors. It consists of 382 individual consumers from different municipalities of the state of Mila, and the data obtained was analysed using statistical tools through the application of the SPSS statistical program package, where the results revealed that there are factors affecting the purchase decision during the Corona crisis, so that social and cultural factors were more influential. Finally, the results were discussed, a set of recommendations was presented, and a set of future research was proposed in this regarden_US
dc.description.abstractهدفت الد ا رسة إلى التعرف على العوامل المؤثرة على هلع الش ا رء اثناء الأزمات ، وتتمثل تلك العوامل في العوامل الاجتماعية والتسويقية، السيكولوجية والعوامل الموقفية والتسويقية، تم إج ا رء د ا رسة ميدانية هدفت إلى معرفة أهم العوامل المؤثرة على مستهلكي ولاية ميلة خلال أزمة كوفيد- 19 ، وذلك بالتطبيق على عينة قوامها 382 مفردة من المستهلكين من مختلف بلديات ولاية ميلة، وتم تحليل البيانات المتحصل عليها باستخدام الأدوات الإحصائية من خلال تطبيق حزمة البرنامج حيث كشفت النتائج على أن هناك عوامل تؤثر في ق ا رر الش ا رء أثناء أزمة ،SPSS الاحصائي كورونا، بحيث كانت العوامل الاجتماعية والثقافية أكثر تأثي ا ر. وأخي ا ر تم مناقشة النتائج وتقديم مجموعة من التوصيات واقت ا رح مجموعة من البحوث المستقبلية في هذا الصدد.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالسلوك الشرائي، هلع الشراء، أزمة كوفيد- 1en_US
dc.subjectpurchasing behaviour, Panic Buying, COVID-19 crisisen_US
dc.titleالعوامل المؤثرة على هلع الشراء أثناء الأزمات دراسة عينة من المستهلكين خلال أزمة كوفيد- 91en_US
dc.title.alternativeتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
العوامل المؤثرة على هلع الشراء أثناء الأزمات.pdf2,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.