Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1600
Title: تقويم تدريس اللغة العربية في الطور الإبتدائي وعلاقته بالتحصيل اللغوي لتلاميذ السنة الخامسة -أنموذجا
Authors: أحلام, معمر, خشاب بشرى
Keywords: التدريس، العملية التعليمية، التقويم، التحصيل اللغوي
Teaching, the educational process, assessment, and linguistic achievement.
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: يعد التدريس من أهم الأنشطة التي يقوم بها المعلم بهدف سلوك المتعلم و بيئته المعرفية، إذ يتميز بعدة ط ا رئق والتي أصبحت من العناصر المهمة والمتداخلة في بناء المناهج ولها صلة بالتقويم فلكي يحقق أي برنامج تعليمي أهدافه التي يسعى إليها لا بد من عملية التقويم من بدايته حتى نهايته، فهو يساعد في الكشف عن نقاط الضعف لدى التلاميذ ومعالجته وتقوية المها ا رت اللغوية والتحصيل اللغوي لديه إذ وشملت عينة الد ا رسة تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي المعنيين بالضعف والذين يقعون في الأخطاء اللغوية، وكذا معرفة كيفية تعامل المعلم اتجاه ذلك والطريقة الأنسب لتدريس اللغة العربية.
Description: Teaching is one of the most important activities carried out by the teacher with the aim of the learner’s behavior and his cognitive environment, as it is characterized by several methods, which have become one of the important and overlapping elements in building curricula and related to evaluation. In order for any educational program to achieve its goals, it must be evaluated from its beginning to its end. It helps in revealing and addressing the weaknesses of students and strengthening their language skills and linguistic achievement, as the study sample included fifth-year primary students who are concerned with weakness and who fall into linguistic errors, as well as knowing how the teacher deals with this and the most appropriate way to teach the Arabic language.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1600
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.