Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1590
Title: | أهمية نظرية التثاقف في تعلم اللغة الثانية للناطقين باللغة العربية |
Other Titles: | -السنة الثالثة ثانوي شعبة آداب وفلسفة أنموذجا- |
Authors: | سارة, لكحل, بن زهرة فاطمة الزهراء |
Keywords: | اللغة الثانية -التثاقف -طرائق ونظريات اللغة الثانية Second language - Acculturation - second language methods and theories |
Issue Date: | Sep-2021 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | تخصص: لسانيات تطبيقية |
Abstract: | يسعى هذا البحث إلى د ا رسة ظاهرة التثاقف ودورها في تعليم اللغة الثانية إذ أن التثاقف بالنسبة للفرد هو عملية تعلم اجتماعي أشبه بعملية التنشئة الاجتماعية التي تؤدي فيها اللغة دو ا ر جوهريا. وقد وقع اختيارنا على اللغة الفرنسية المدرّسة لتلاميذ السنة الثالثة ثانوي وبالتحديد تلاميذ شعبة الآداب والفلسفة . وكان هدفنا الرئيس من و ا رء هذه الد ا رسة هو محاولة الكشف عن مدى فعالية نظرية التثاقف من خلال إنتاجات التلاميذ الشفوية والكتابية، ومدى تطبيقها من طرف أساتذتهم خلال العملية التعليمية |
Description: | This theses aims to study the acculturation phenomenon and its role in second language acquisition.According to the individual, acculturation is a social learning that is like a social education in which the language plays a principal role. We have chosen French language taught in third grade at high school and exactly the branch of literature and philosophy . The main am was to discover to what extent the acculturation exists in these tudent’s perception and if their teachers are applying it as a theory in second language acquisition |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1590 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
أهمية نظرية التثاقف في تعلم.pdf | 2,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.