Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1590
Title: أهمية نظرية التثاقف في تعلم اللغة الثانية للناطقين باللغة العربية
Other Titles: -السنة الثالثة ثانوي شعبة آداب وفلسفة أنموذجا-
Authors: سارة, لكحل, بن زهرة فاطمة الزهراء
Keywords: اللغة الثانية -التثاقف -طرائق ونظريات اللغة الثانية
Second language - Acculturation - second language methods and theories
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: يسعى هذا البحث إلى د ا رسة ظاهرة التثاقف ودورها في تعليم اللغة الثانية إذ أن التثاقف بالنسبة للفرد هو عملية تعلم اجتماعي أشبه بعملية التنشئة الاجتماعية التي تؤدي فيها اللغة دو ا ر جوهريا. وقد وقع اختيارنا على اللغة الفرنسية المدرّسة لتلاميذ السنة الثالثة ثانوي وبالتحديد تلاميذ شعبة الآداب والفلسفة . وكان هدفنا الرئيس من و ا رء هذه الد ا رسة هو محاولة الكشف عن مدى فعالية نظرية التثاقف من خلال إنتاجات التلاميذ الشفوية والكتابية، ومدى تطبيقها من طرف أساتذتهم خلال العملية التعليمية
Description: This theses aims to study the acculturation phenomenon and its role in second language acquisition.According to the individual, acculturation is a social learning that is like a social education in which the language plays a principal role. We have chosen French language taught in third grade at high school and exactly the branch of literature and philosophy . The main am was to discover to what extent the acculturation exists in these tudent’s perception and if their teachers are applying it as a theory in second language acquisition
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1590
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أهمية نظرية التثاقف في تعلم.pdf2,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.