Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسارة, لكحل, بن زهرة فاطمة الزهراء-
dc.date.accessioned2022-02-23T09:57:30Z-
dc.date.available2022-02-23T09:57:30Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1590-
dc.descriptionThis theses aims to study the acculturation phenomenon and its role in second language acquisition.According to the individual, acculturation is a social learning that is like a social education in which the language plays a principal role. We have chosen French language taught in third grade at high school and exactly the branch of literature and philosophy . The main am was to discover to what extent the acculturation exists in these tudent’s perception and if their teachers are applying it as a theory in second language acquisitionen_US
dc.description.abstractيسعى هذا البحث إلى د ا رسة ظاهرة التثاقف ودورها في تعليم اللغة الثانية إذ أن التثاقف بالنسبة للفرد هو عملية تعلم اجتماعي أشبه بعملية التنشئة الاجتماعية التي تؤدي فيها اللغة دو ا ر جوهريا. وقد وقع اختيارنا على اللغة الفرنسية المدرّسة لتلاميذ السنة الثالثة ثانوي وبالتحديد تلاميذ شعبة الآداب والفلسفة . وكان هدفنا الرئيس من و ا رء هذه الد ا رسة هو محاولة الكشف عن مدى فعالية نظرية التثاقف من خلال إنتاجات التلاميذ الشفوية والكتابية، ومدى تطبيقها من طرف أساتذتهم خلال العملية التعليميةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectاللغة الثانية -التثاقف -طرائق ونظريات اللغة الثانيةen_US
dc.subjectSecond language - Acculturation - second language methods and theoriesen_US
dc.titleأهمية نظرية التثاقف في تعلم اللغة الثانية للناطقين باللغة العربيةen_US
dc.title.alternative-السنة الثالثة ثانوي شعبة آداب وفلسفة أنموذجا-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أهمية نظرية التثاقف في تعلم.pdf2,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.