Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1575
Title: الحاجات االنفسية لمتعلمي المرحلة الابتدائية في ضوء نظريات علم الننفس التربوي
Authors: حبيبة, بوطغان, دهيمي صحراء
Keywords: الحاجات النفسية، علم النفس التربوي، الطفل، النمو، المتعلم، المعلم
Teacher learner psycho pedagogy psychological desires child developement
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: أصبحت الد را سات الجامعية تعنى بالبحث في الواقع التربوي، كنتيجة حتمية لما يعيشو هذا المجال من حاجة دائمة إلى تغير وتجديد واصلاح، وقد هدف هذا البحث إلى إلقاء الضوء على موضوع الحاجات النفسية لطفل المرحلة الابتدائية، رغبة منا لتوعية الطالب والمعلم بضرورة تطبيق نظريات علم النفس التربوي في التعليم من أجل رفع مردودية التلميذ واستقرا رهم العاطفي. ولعل بحثا كهذا يتناول مختلف الحاجات النفسية لطفل المرحلة الابتدائية سيحاول في جانبه النظري والتطبيقي أن يعكس مدى وعي المعلم الجزا ئري بحاجة التلميذ إلى الفيم والاهتمام، والتوازن الجسمي الذي يجعله مؤهلا ومستعدا للدخول في تجربة التحصيل العلمي الناجح.
Description: Now, All the university studies are in charge of pedagogy and it’s need to be built up again. This study is working hard to highlight the psychological desires of a child at primary school to raise students awareness on how to apply psycho_ pedagogy theories in teaching in order to help learners development and their stability. So, a study like this, tackling how to apply the psycho_desires theories of course its theoretical and practical side will reflect that the Algerian teacher is aware of the learner’s need to learn and to take care of him thus he must give the learners both psychological and physical needs that help them to fight to be successful during the learning fuocess.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1575
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الحاجات امنفس ية لمتؼلمي المرحلة ا ؤ لابتدائية.pdf1,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.