Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1327
Title: الإعراب والتشكیل في التعبیر الشفوي عند تلامیذ السنة الخامسة إبتدائي
Authors: فيروز, لعور,بوھراوةرقية
Keywords: (التعبیر الشفوي، الإعراب، التشكیل، السنة الخامسة إبتدائي، التعبیر).
Oral expression, parsing, formation, fifthyearprimary , Oral
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص: لسانیات عربیة
Abstract: وتهدف هذه المذكرة إلى التعرف على أهم الأخطاء اللغویة المتعلقة بجانبي الإع ا رب والتشكیل في مادة التعبیر الشفوي، مجسدة في الأخطاء النحویة، والتركیبیة، والصوتیة، والدلالیة، وأخطاء التشكیل، والبحث عن الدور الخاص الذي یؤدیه كل من الإع ا رب والتشكیل في تسهیل عملیة التعبیر لدى التلامیذ حتى یتمكنوا من القدرة على نطق الكلمات والجمل نطقا صحیحا خالیا من اللحن والخطأ، وقدرتهم على الإبداع وتكوین شخصیة قویة تمكنهم من المواجهة داخل القسم والمجتمع عامة، معتمدین في ذلك على المنهج الوصفي التحلیلي، وقد قادنا هذا البحث في النهایة إلى نتائج أحصیناها في خاتمة
Description: This note isintented to high light on the most important gramaticalerrosrelated to the aspect of arabic and formations in the subject of oral expression, embodied in gramatical structural and phoneticerrors and earching for the specialroleplayed by both expression and formation in facilitating the expression process for students and theycanpronoumce the words and senthensesat right not withmelady and errors and theycan for creativity and formation of strongpersonality in the class room and out withyour social
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1327
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.