Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفيروز, لعور,بوھراوةرقية-
dc.date.accessioned2021-11-17T10:37:29Z-
dc.date.available2021-11-17T10:37:29Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: لسانیات عربیةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1327-
dc.descriptionThis note isintented to high light on the most important gramaticalerrosrelated to the aspect of arabic and formations in the subject of oral expression, embodied in gramatical structural and phoneticerrors and earching for the specialroleplayed by both expression and formation in facilitating the expression process for students and theycanpronoumce the words and senthensesat right not withmelady and errors and theycan for creativity and formation of strongpersonality in the class room and out withyour socialen_US
dc.description.abstractوتهدف هذه المذكرة إلى التعرف على أهم الأخطاء اللغویة المتعلقة بجانبي الإع ا رب والتشكیل في مادة التعبیر الشفوي، مجسدة في الأخطاء النحویة، والتركیبیة، والصوتیة، والدلالیة، وأخطاء التشكیل، والبحث عن الدور الخاص الذي یؤدیه كل من الإع ا رب والتشكیل في تسهیل عملیة التعبیر لدى التلامیذ حتى یتمكنوا من القدرة على نطق الكلمات والجمل نطقا صحیحا خالیا من اللحن والخطأ، وقدرتهم على الإبداع وتكوین شخصیة قویة تمكنهم من المواجهة داخل القسم والمجتمع عامة، معتمدین في ذلك على المنهج الوصفي التحلیلي، وقد قادنا هذا البحث في النهایة إلى نتائج أحصیناها في خاتمةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subject(التعبیر الشفوي، الإعراب، التشكیل، السنة الخامسة إبتدائي، التعبیر).en_US
dc.subjectOral expression, parsing, formation, fifthyearprimary , Oralen_US
dc.titleالإعراب والتشكیل في التعبیر الشفوي عند تلامیذ السنة الخامسة إبتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.