Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1323
Title: أثر الحصص الاستد راكیة في رفع تحصیل تلامیذ السنة الرابعة والخامسة ابتدائي أ نموذجا
Authors: جھینة, هقهوق, غرس لله حسيبة
Keywords: الحصص الاستد راكية، التحصيل الد راسي
Remedial classes, academic achievement.
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص: لسانیات عربیة
Abstract: تهدف هذه الد راسة إلى تناول موضوع" أثر الحصص الاستد راكية في رفع تحصيل التلاميذ سنة رابعة وخامسة أ نموذجا"، لما لها من أهمية ودور فعّال في العملية التعليميةالتعلمية، فيي ضرورية في المناىج الد راسية، كونيا تعمل على معالجة التعثر والتأخر الد راسي وكذلك تقضي على الفروقات الفردية بين التلاميذ.وقد شملت عينة الد راسة تلاميذ السنة الرابعة والخامسة إبتدائي، في محاولة منا معرفة الدور الأساس الذي تلعبه هذه الحصص في العملية التعلمية، ونظرا لما يواجهه المتعلم من تعثرا ت نتيجة الفروقات الفردية المتفاوتة بين التلاميذ. نستنتج بأن الحصص الاستد راكية، لها دور فعال في رفع تحصيل التلاميذ
Description: This study aims to address the topic of "the impact of remedial quotas in raising the achievement of students in the fourth and fifth years as A model", because of their importance and an effective role in the educational learning process, as they are necessary in the school curricula, as they work to address stumbling and cademic delay, as well as eliminating individual differences among the pupils. The study sample included students of the fourth and fifth year of primary school, in an attempt to know the basic role that these lessons play in the learning process, and given the stumbling blocks that the learner faces as a result of the varying individual ifferences between the students.We conclude that catch-up classes have an effective role in raising students' achievement
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1323
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر الحصص الاستدراكیة في رفع تحصیل تلامیذ.pdf2,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.