Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1102
Title: دور مشروع المؤسسة في تحقيق متطلباث ضمان الجودة في مؤسساث التعليم العالي
Other Titles: دراسة حالة المزكز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف
Authors: أحلام , نجار , مساط نريمان
Keywords: جودة التعميم العالي، مشروع المؤسسة، التقييم الذاتي
Quality of higher education, enterprise project, self-evaluation
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إدارة أعمال "
Abstract: بعد اعتماد و ا زرة التعميم العالي والبحث العممي في الج ا زئر لنظام الجودة سنة 6102 وبدء مؤسسات التعميم العالي في عممية التقييم لمجودة، أطمقت الو ا زرة الوصية مشروع المؤسسة الجامعية ابتداءا من سنة 6102 والذي يمثل استكمالا لمسعى التقييم الذاتي لمجودة. تهدف هذه الد ا رسة إلى إب ا رز دور مشروع المؤسسة في إرساء نظام إدارة الجود في قطاع التعميم العالي حيث توصمت إلى أن تطبيق مشروع المؤسسة يعتبر الأداة المثالية لإدارة الجودة في قطاع التعميم العالي ويرتبط ذلك بمدى إنخ ا رط المؤسسات الجامعي في إعداده وجديتها في تنفيده
Description: After the adoption of the quality system by the Ministry of Higher Education and Scientific Research in Algeria in 2016 and the start of higher education institutions in the quality assessment process, the ministry launched the university institution project starting in 2017, which represents a continuation of the quality self-assessment endeavor. This study aims to highlight the role of the institution's project in establishing a quality management system in the higher education sector, as it concluded that the application of the institution's project is the ideal tool for quality management in the higher education sector, and this is related to the extent of university nstitutions' involvement in its preparation and their seriousness in implementing
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1102
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور مشروع المؤسست في تحقيق ضمان متطلباث.pdf5,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.