Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/934
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبهتان ، طبیب, عبد الباقي ، ساسي-
dc.date.accessioned2021-02-09T10:09:24Z-
dc.date.available2021-02-09T10:09:24Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1304-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/934-
dc.descriptionThis study deals with the role of exhibitions in improving the mental image of small and medium enterprises from the point of view of marketing students, and this is based on the following main question: What is the role of exhibitions in improving the mental image of small and medium enterprises from the point of view of ذstudents ? The following sub-questions have been included: 1- How is the public's turnout in SME exhibitions? 2- What kind of exhibitions are SMEs focusing on? 3- What communication be do SMEs rely in oppose them? 4- What is the benefit of SMEs' participation in exhibitions from the point of view of marketing students? In this study, I relied on the descriptive approach, and to collect data, I used a questionnaire divided into five main axes, which were distributed in tables, then quantitatively analyzed and read qualitatively, and we reached these results as follows: - The degree of turnout of respondents to small and medium enterprises the fact that these institutions consider the visit of respondents to their exhibitions is not a priority, And the spatial dimension in which the exhibitions are held contributed to a low turnout of the sample members, and this is due to the lack of promotion of the exhibition in the university institution and also a mismatch between the exhibition’s r sident body and the university institution. - The study showed that the activities of small and medium-sized enterprises, which are largely present in the exhibitions, are commercial and industrial activities and offer a combination of the category of offers goods and services, and they try to target the most frugal exhibitions in their market, starting from local exhibitions through state exhibitions and then national exhibitions. - The study showed that the most reliable means of communication in exhibitions are publications and personal contact by small and medium enterprises, and they are still the appropriate communication tools to promote the resentations presented in exhibitions and improve the mental image, and at the same time insufficient to romote the brand and products in exhibitions due to the emergence of communication means Advanced in argeting the target audience as digital marketing. -Participation in exhibitions enables small and medium nterprises to build trust, continuous relationships, and improve the mental image of the target audience, thus achieving the final result, which is to achieve wills and increase sales, and this is through promoting their products and trying to create a good reputation for them and know the opinions of the target audienceen_US
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة دور المعارض في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسات الصغیرة والمتوسطة من وجهة نظر طلبة التسویق، وهذا انطلاقا من التساؤل الرئیسي التالي: ما هو دور المعارض في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسات الصغیرة والمتوسطة من وجهة نظر طلبة التسویق؟ واندرج تحت هذا التساؤل التساؤلات الفرعیة التالیة: .1كیف یكون إقبال الجمهور على معارض المؤسسات الصغیرة والمتوسطة؟ .2ما نوعیة المعارض التي تركز علیها المؤسسات الصغیرة والمتوسطة؟ .3ما هي الوسائل الاتصالیة التي تعتمد علیها المؤسسات الصغیرة والمتوسطة في معارضها؟ .4ما فائدة مشاركة المؤسسات الصغیرة والمتوسطة في المعارض من وجهة نظر طلبة التسویق؟ ولقد اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، ولجمع البیانات استعنا بالاستبیان مقسم لخمس محاور أساسیة، تم توزیعها في جداول ثم تحلیلها كمیا وقراءتها كیفیا وتوصلنا لهذه النتائج تتمثل في ما یلي: درجة إقبال أفراد العینة على معارض المؤسسات الصغیرة والمتوسطة ضعیفا وهذا راجع إلى عدم تقریبا تنظیم المعارض واعتبار هذه المؤسسات زیارة أفراد العینة لمعارضها لیس من أولویاتها والبعد المكاني الذي تجرى فیه المعارض ساهم في إقبال ضعیف لأفراد العینة وهذا راجع إلى عدم الترویج للمعرض في المؤسسة الجامعیة وأیضا عدم توافق بین الجهة المقیمة للمعارض و المؤسسة الجامعیة. أظهرت الدراسة أن نشاطات المؤسسات الصغیرة والمتوسطة المتواجدة بشكل كبیر في المعارض هي النشاطات التجاریة والصناعیة وتقدم مزیج من فئة العروض السلع والخدمات وهي تحاول أن تستهدف المعارض الأكثر احتكاكا بسوقها بدایة من المعارض المحلیة مرورا بالمعارض الولائیة ثم المعارض الوطنیة. أظهرت الدراسة أن الوسائل الاتصالیة الأكثر اعتمادا علیها في المعارض هي المطبوعات الاتصال الشخصي من طرف المؤسسات الصغیرة والمتوسطة ولا تزال هي الأدوات الاتصالیة المناسبة للترویج للعروض المقدمة في المعارض وتحسین الصورة الذهنیة وفي نفس الوقت غیر كافیة للترویج عن العلامة التجاریة والمنتجات في المعارض نظرا لظهور وسائل اتصالیة متطور في استهداف الجمهور المستهدف كالتسویق الرقمي. المشاركة في المعارض یمكن المؤسسات الصغیرة والمتوسطة من بناء الثقة وعلاقات مستمرة وتحسین الصورة الذهنیة لدى الجمهور المستهدف وبالتالي تحقیق النتیجة النهائیة وهي تحقیق الإرادات وزیادة المبیعات وهذا من خلال الترویج لمنتجاتها ومحاولة خلق سمعة جیدة لها ومعرفة آراء الجمهور المستهدفen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleدور المعارض في تحسین الصورة الذهنیة للمؤسسات الصغیرة والمتوسطة من وجهة نظر طلبة التسویقen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة الوكالة الوطنیة لدعم وتشغیل الشبابen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.