Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبیرم ، تباني, شهیرة ، شیماء-
dc.date.accessioned2021-02-09T09:16:00Z-
dc.date.available2021-02-09T09:16:00Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص "تسويق الخدمات"en_US
dc.identifier.other330-1308-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/932-
dc.descriptionThis study aimed to demonstrate the effect of promotion on improving the market share in the economic institutions of the BaniHaroun Mills Corporation - Al-QaramQuqa - and to achieve the objectives of the study, the two students designed a questionnaire to collect primary information from the study sample consisting of 40 workers, and in light of this data were collected, analyzed and hypotheses tested using SPSS statistical ackage program. Many statistical methods have been used to achieve the objectives of the study, including simple and multiple regression analysis. After conducting the analysis process for the study data and its hypotheses, the study reached a number of results, the most prominent of which is the existence of a statistical significance effect to promote the improvement of the market share of BaniHaroun Mills Corporation - QaramQuqa - at a significance level (0.05≥α). The study found: * The necessity to give more importance by the BaniHaroun Mills Corporation to promote the provision of its services. * The organization must work to create an atmosphere of confidence and reassurance in its relations with customers, especially with regard to providing sufficient nformation about its products. * Providing qualified competencies to carry out promotional operations within the organizationen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى بیان أثر الترویج على تحسین الحصة السوقیة في المؤسسات الاقتصادیة لمؤسسة مطاحن بني هارون -القرارم قوقة- ولتحقیق أهداف الدراسة قامتا الطالبتان بتصمیم استبیان لجمع المعلومات الاولیة من عینة الدراسة المكونة من 40عامل، وفي ضوء ذلك جرى جمع البیانات وتحلیلها واختبار الفرضیات باستخدام برنامج الحزمة الاحصائي .SPSS وقد تم استخدام العدید من الأسالیب الاحصائیة لتحقیق أهداف الدراسة ومنها تحلیل الانحدار البسیط والمتعدد. وبعد إجراء عملیة التحلیل لبیانات الدراسة و فرضیاتها، توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج أبرزها وجود أثر دو دلالة إحصائیة للترویج على تحسین الحصة السوقیة بمؤسسة مطاحن بني هارون –القرارم قوقة- عند مستوى دلالة ).(α≤0.05 وقد توصلت الدراسة إلى: * ضرورة إعطاء أھمیة أكبر من قبل مؤسسة مطاحن بني ھارون للترویج في تقدیم خدماتھا. * یجب على المؤسسة أن تعمل على خلق جو من الثقة والطمأنینة في علاقاتھا مع العملاء خاصة فیما یتعلق بتقدیم المعلومات الكافیة عن منتجاتھا. * توفیر الكفاءات المؤھلة للقیام بالعملیات الترویجیة داخل المؤسسة.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالترویج، عناصرالمزیج الترویجي،الحصة السوقیة، مؤسسة مطاحن بني ھارون - القرارم قوقة-.en_US
dc.subjectPromotion, Market Share, BaniHaroun Mills Corporation - Al QaramQuqa -.en_US
dc.titleأثر الترویج في تحسین الحصة السوقیة في المؤسسات الاقتصادیةen_US
dc.title.alternative-دراسة حالة مؤسسة مطاحن بني هارون –القرارم قوقةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر الترويج في تحسين الحصة السوقية في المؤسسات .pdf1,81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.