Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبويضان ، السعيد, فوزي ، موجد-
dc.date.accessioned2021-02-08T08:54:23Z-
dc.date.available2021-02-08T08:54:23Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1306-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/916-
dc.descriptionThis study aims to assess the quality of banking services provided by the Bank for Agriculture and Rural evelopment from the customers' point of view, by relying on the Servper Performance Model with its five dimensions, which focuses on measuring the actual performance of the service provided to the customer, and the study problem is based on trying to measure the quality of service for a customer to improve The level of service quality, as the model was applied through a form distributed to a sample of 110 bank customers,after which 10 valid forms for analysis were retrieved, and later we processed the data according to the (spss) rogram, and the results revealed an increase in the quality of banking services provided by the bank, and it was found The results also indicate customer satisfaction, the trend of the quality of banking services, and the results indicate that bank customers evaluate the quality of banking services positivelyen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تقييم جودة الخدمات البنكية التي يقدمها بنك الفلاحة والتنمية الريفية من وجهة نظر الزبائن، وذلك من خلال الاعتماد على نموذج الأداء Servperبأبعاده الخمسة، والذي يركز على قياس الأداء الفعلي للخدمة المقدمة للزبون، وتقوم مشكلة الدراسة على محاولة قياس جودة الخدمة للزبون بهدف الارتقاء بمستوى جودة الخدمة، حيث تم تطبيق النموذج من خلال استمارة (استبيان) وزعت على عينة قدرها 110زبائن البنك، بعدها تم استرجاع 10مارة صالحة للتحليل، ولاحقا قمنا بمعالجة البيانات وفق برنامج) ،(spssوكشفت النتائج عن ارتفاع في مستوى جودة الخدمات البنكية التي يقدمها البنك، ، كما تشير النتائج إلى أن زبائن البنك يقيمون جودة الخدمات البنكية تقييما ايجابياen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleجودة الخدمات البنكية من وجهة نظر الزبائنen_US
dc.title.alternative-دراسة حالة ببنك الفلاحة والتنمية الريفية - وكالة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المذكرة النهائية للطبع.pdf1,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.