Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/915
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorهميسي, حياة-
dc.date.accessioned2021-02-08T08:47:44Z-
dc.date.available2021-02-08T08:47:44Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.other330-1319-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/915-
dc.descriptionInnovation has become an urgent necessity in the current business environment, and it has also become one of the most important competitive advantages with which organizations face each other in the environment of conflict, in order to try to achieve another type of innovation, and contribute to the mental impact on the ustomer, and one of the features of this environment is the transfer of the center of power to The customer who has become is the one who decides, and the institution has only to respond to ensure survival and continuity, by achieving what the consumer perceives in his mind. This study aimed to shed light on innovation from the promotional side, which has become one of the most important pillars of the institution in achieving its goals, on the one hand, and on the other hand, on the mental image that has become one of the most important factors affecting the purchasing decisionen_US
dc.description.abstractان الابتكار أصبح ضرورة ملحة في بيئة الأعمال الحالية، كما أصبح من أهم المميزات التنافسية التي تواجه بها المؤسسات بعضها في بيئة التصارع، لتحاول بذلك أن تحقق نوعا آخر من الابتكار، وتساهم في التأثير ذهنيا على الزبون، ومن معالم هذه البيئة هو انتقال مركز القوة الى الزبون الذي أصبح هو من يقرر وما على المؤسسة إلا أن تستجيب لتضمن بذلك البقاء والاستمرارية، بتحقيق ما يتصوره المستهلك في ذهنه هدفت هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على الابتكار من الجانب الترويجي الذي بات من أهم مرتكزات المؤسسة في تحقيق أهدافها، من جهة ومن جهة أخرى على الصورة الذهنية التي أصبحت من اهم العوامل المأثرة على القرار الشرائيen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالابتكار الترويجي، المزيج الترويجي المبتكر، الصورة الذهنيةen_US
dc.subjectPromotion innovation, Intonative Promotional mix, Mental imageen_US
dc.titleأثر الابتكار الترويجي على تحسين صورة المنتج لدى المستهلكen_US
dc.title.alternative(دراسة حالة عينة عشوائية من سكان ميلة للمواد الغذائية)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة هميسي حياة.pdf1,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.