Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/905
Title: دور المطالعة الموجهة في تنمية مهارة القراءة لدى تلاميذ السنة أولى متوسط
Other Titles: كتاب اللغة العربية ـ أنموذجا
Authors: العايب , نصيرة , سعاد لعــــور
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: يسعى المؤلفون في كل مرحلة من مراحل تأليفهم إلى إنتاج كتب تتناسب وميولات القراء فهذه الكتب هي التي تساهم في الرفع من المستوى اللغوي عند التلاميذ، فتزيد حصيلتهم اللغوية وتكثف الكفاية اللغوية لديهم وأساس كل هذا "القراءة والمطالعة"، هما عنصران مكملان بعضهما البعض، فبالرغم من المشكلات القرائية التي يعاني منها التلاميذ إلا أن لها حلول يمكن من خلالها تجاوزها، فالمطالعة مثلا تلعب دورا هاما في تنمية مهارة القراءة من خلال القراءة المكثفة للكتب، فيكتسب التلميذ لسانا فصيحا في إنتاج مفردات ومفاهيم جديدة.
Description: Authors strive at every stage of their writing to produce books that suit the preferences of the readers. These books are the ones that contribute to raising the linguistic level of students, increasing their vocabulary and increasing their linguistic competence and the basis of all this “reading and reading”, are two complementary elements of each other. Reading problems that students suffer from, but they have solutions through which they can be overcome, for example reading plays an important role in developing the skill of reading through intensive reading of books, so the student acquires an eloquent tongue in producing new vocabulary and concepts
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/905
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور المطالعة الموجهة في تنمية مهارة القراءة.pdf4,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.