Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحميدي, نجمة-
dc.date.accessioned2021-02-02T08:45:46Z-
dc.date.available2021-02-02T08:45:46Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات عربيةen_US
dc.identifier.other800-2843-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/896-
dc.descriptionRhetoric is the beauty of words, any hadith that attracts bright images of various colors and is a subject taught in educational institutions for its importance in uncovering the hidden and mysterious aspects of speech, understanding high-end styles and savoring their meanings. One of the methods of teaching modern rhetoric is the approach with competencies, the latter being able to assimilate the lessons of rhetoric prescribed for the third year of secondary education division of arts, and despite the difficulties encountered in teaching rhetoric according to the approach with competencies, it can be said that it is positive and has an effective role in its teachingen_US
dc.description.abstractالبلاغة جمال الألفاظ أي حدیث یجذب لها الصور اللامعة ذات الألوان المتنوعة و هي مادة تدرس في المؤسسات التربویة لأهمیتها في كشف الجوانب الخفیة و الغامضة في الكلام وفهم الأسالیب الراقیة و تذوق معانیها. و من طرق تدریس البلاغة الحدیثة المقاربة بالكفاءات، هذه الأخیرة تمكن من استیعاب دروس البلاغة المقررة للسنة الثالثة الثانوي شعبة الآداب، و رغم الصعوبات التي تواجه في تدریس البلاغة وفق المقاربة بالكفاءات إلا أنني یمكن القول أنها إیجابیة و لها دور فعال في تدریسهاen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالتعلیمیة، البلاغة، المقاربة، الكفاءاتen_US
dc.subjecteducational, rhetoric, approach, competenciesen_US
dc.titleتعلیم الدرس البلاغي لمتعلمي السنة الثالثة ثانوي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.