Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبلحمرة ، بن سليمان, سعاد ، شيماء-
dc.date.accessioned2021-02-01T14:38:37Z-
dc.date.available2021-02-01T14:38:37Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانیات عربیةen_US
dc.identifier.other800-2833-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/895-
dc.descriptionThe aim of the education is to preserve the Arabic language and to make language practice alive, by creating modern teaching methods and methods, developing courses and designing courses, preparing programs and developing study plans, and everything related to both the teacher and the learner, as well as language ducation in teaching Arabic language arts, including: oral expression, which is the center of the weight of Arabic language activities, in which competencies are demonstrated and through which the actual integration of knowledge and abilities is achieved, in addition to contributing to the enrichment of the linguistic balance, and with it achieving the required function (conveying the message) and teaching it, and its education, and its education, and its education. The queen develops communication in pupils, but some of them suffer from a great weakness, due to a number of reasons including: psychological, organic, mental... In order to address these problems, it is necessary to instil confidence in the pupils by valuing their answers and encouraging them to compete effectively within the department, to treat the problems faced by pupils as problems that have a cure, not a shortage, and to encourage them to read stories, read (at home or in the library) and school corners mosques) in order to learn them and develop their linguistic balance... And so onen_US
dc.description.abstractتهدف التعلیمیة إلى الحفاظ على اللغة العربیة وا ّ لى جعل الممارسة اللغویة ممارسة حیة، ِ بابتكار طرائق ٕ وأسالیب تدریسیة حدیثة ووضع المقررات وتصمیمها واعداد البرامج ووضع الخطط الدراسیة، وكل ما یتعلق بالمعلم والمتعلم على حد سواء، كما تهتم تعلیمیة اللغة بتدریس فنون اللغة العربیة، ومن بین هذه الفنون : التعبیر الشفوي الذي یشكل مركز ثقل نشاطات اللغة العربیة، وفیه تظهر الكفاءات وبواسطته یتحقق الإدماج الفعلي للمعارف والقدرات إضافة إلى مساهمته في إثراء الرصید اللغوي، وبه تحقق الوظیفة المطلوبة )نقل الرسالة( ،خاصة وأن تعلیمه ینمي الملكة التواصلیة لدى التلامیذ، لكن بعضهم یعانون من ضعف كبیر فیه، وذلك راجع إلى عدة أسباب منها: نفسیة، عضویة، عقلیة... إلخ، ولمعالجة هذه المشاكل لا بد من ّ زرع الثقة في نفوس التلامیذ وذلك بتثمین إجاباتهم وتشجیعهم على المنافسة الفعالة داخل القسم، التعامل مع المشاكل التي یواجهها التلامیذ على أنها مشاكل لها علاج ولیست نقص وحثّهم لقراءة لقصص والمطالعة )في البیت أو المكتبة( والمدارسة )الزوایا - المساجد( من أجل تعلمهم وتنمیة رصیدهم اللغوي ... إلخen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleتعلیم التعبیر الشفوي ودوره في تنمیة الملكة التواصلیــــــةen_US
dc.title.alternativeالسنة الرابعة ابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تعلیم التعبیر الشفوي ودوره في تنمیة.pdf1,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.