Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/878
Title: الأنشطة المغوية لكتاب السنة الخامسة ابتدائي
Other Titles: دراسة تقويمية
Authors: مرواني , نرجس , نجاح صايفي
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: يتمحور موضوع المذكرة حول الأنشطة المغوية لكتاب السنة الخامسة ابتدائي- دراسة تقويمية- تيدف ىذه الدراسة إلى معرفة الأنشطة المغوية باعتبارىا كثيرة وواسعة، فتارة تكون مرئية وتارة تكون مسموعة، ومرة تكون منطوقة وأخرى تكون مكتوبة، إضافة إلى تبيان خصائص ىذه الأنشطة ومعرفة أىم أنواعيا المختمفة من بينيا البنيوية والتركيبية والتحميمية والتواصمية والفائدة من كل نوع . تطرقنا أيضا إلى استراتيجيات وضع التمارين والمقاييس العممية في إعدادىا، كما بينا واقع الأنشطة المغوية من خلال المقابمة والاستبيان الذي قمنا بو مع مجموعة من المعممين في دراستنا التطبيقية
Description: The topic of the note revolves around the linguistical activities of the fifth year primary school evaluation study.the aim of this study is to know the language activities as many and broad sometimes it is visible and sometimes is oudible. Once is spoken and written.In addition to clarifying characteristics of these activities and find out the most important types structural.senthesis.analytical and communication and the benefit of each type. We also discussed the stategies that help make the exercises and the scientific measures in preparing them. We also explained the reality of linguistic activities through out the interview and the guestionnaire that we did with group of teachers in our applied stydy
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/878
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الأنشطة المغوية لكتاب السنة الخامسة ابتدائي.pdf25,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.