Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/838
Title: -مدى تطبیق النظریة السلوكیة في تعلیم اللغة العربیة في كتب الجیل الثاني - السنة الخامسة ابتدائي أنموذجا
Authors: روابح ، قردوح, زینب ، كنزة
Keywords: التعلیم، تعلیمیة اللغة العربیة، النظریة السلوكیة
Education, Arabic language education, behavioral theory.
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: یحاول هذا البحث الكشف عن مدى توظیف النظریة السلوكیة في تعلیم اللغة العربیة في كتب الجیل الثاني سنة خامسة أنموذجا. بدایة تطرقنا في الفصل الأول منه إلى التعریف ببعض المفاهیم والمصطلحات النظریة كالتعلیم، تعلیمیة اللغة العربیة، النظریة السلوكیة وأهم النظریات السلوكیة وتفسیرها للغة،وتناولنا في الفصل الثاني وصف الكتاب المدرسي وعرض نماذج تطبیقیة لطریقة التدریس في ضوء النظریة السلوكیة واستبیان موجه لأساتذة السنة الخامسة لیخلص في النهایة بمجموعة من الاستنتاجات وبعض الاقتراحات والتوصیات
Description: This research aims to discover the extent of using the behavioral theory in teaching Arabic language in the books of the second generation in the fifth year. In the first chapter, we discussed the introduction of some theoretical concepts and terminology such as teaching, teaching Arabic language, behavioral theory and the most important behavioral theories and interpretation of language, and we addressed in the second chapter the description of the textbook and presented practical models of the teaching method in the light of behavioral theory, and a questionnaire addressed to the professors of the fifth year to conclude in the end with a set of conclusions and some suggestions and recommendations
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/838
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.