Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/830
Title: | دوز الوسائل التعليمية الحديثة في تفعيل العملية التعليمية التعلمية دزاسة ميدانية قسم اللغات والأدب العربي مرحلة ليسانس |
Other Titles: | -المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف -أنموذجا |
Authors: | قشيشو ، مرزوق, حميدة ، منال |
Keywords: | الوسائل التعليمية الحديثة، العملية التعليمية التعلمية، التعليم الجامعي modern teaching aids, teaching-learning process, university education |
Issue Date: | Jun-2020 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | تخصص: لسانيات تطبيقية |
Abstract: | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف عمى دور الوسائل التعميمية الحديثة في تفعيل العممية التعميمية التعممية –قسم المغة والأدب العربي- المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف –ميمة-. ومن أجل ذلك تم اعتماد المنهج الوصفي الذي يصف الواقع عن طريق استجواب أفراد العينة المتكونة من طمبة وأساتذة و ّ صمم لذلك استبيان كأداة رئيسة لجمع المعمومات في الميدان وتوصمت الدراسة إلى جممة من النتائج أهمها: أن الوسائل التعميمية تسهم بشكل ف ّ عال في تحسين العممية التعميمية |
Description: | This study aimed to identify the role of modern teaching aids in activating the educational learning process - Department of Arabic Language and Literature - University Center Abdelhafid Boussouf - Mila -. For this purpose, a descriptive approach that describes the reality was adopted by interrogating the members of the sample consisting of students and professors, and a questionnaire was designed for this as a main tool for collecting information in the field, and the study reached a number of results, the most important of which are: that the educational aids contribute effectively to improving the educational process |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/830 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
دور الوسائل التعليمية الحديثة في تفعيل العملية التعليمية التعلمية دراسة ميدانية قسم اللغة والأدب العربي ~0.pdf | 8,94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.