Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/816
Title: -المقاربة التواصلية وأثرها في تحصيل فهم المنطوق - السنة أولى متوسط -أنموذجا
Authors: فرني ، مبارك حداد, أمال ، أميرة
Keywords: المقاربة، التواصل ، المقاربة التواصمية ، فهم المنطوق.
approach, communicate, the communicative approach, understanding the operative
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: شغلت المقاربة التواصلية اهتمام الباحثين كونها تلعب دورا فعالا في العملية التعليمية التعلمية، وتعد من أهم عناصر المنهاج الدراسي. ويعد التركيز على التدريس بالمقاربة التواصلية جنبا إلى جنب مع النظريات والمبادئ أمرا لا بد منه، بدلا من الاعتماد على المعلومات وحفظها واسترجاعها من قبل المتعلمين. كما لا نغفل دور وأهمية فهم المنطوق في العملية التعليمية وهذا ما يكسب المعلم والمتعلم مهارات الاتصال، فالمقاربة تهدف إلى تقريب المتعلم من كفاءته، أي تدفع بالمتعلم على مكانيات. وا استثمار ما يملكه من قدرات
Description: The communicative approach has captured the attention of researchers, as it plays an effective role in the educational learning process and it is considered one of the most important elements of school curriculum. Emphasis on teaching with a communicative approach along with theories and principles is a must instead of relying on information, preservation and retrieval by the learners. We also do not overlook the role and importance of understanding the form in the educational process, and this is what provides Both teacher and learner with communication skills. The approach aims to bring the learner closer to this competence, that is, to push the learner to invest what he has in terms of abilities and capabilities
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/816
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المقاربة التواصلية وأثرها في فهم المنطوق..pdf6,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.