Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبورافة, خلود-
dc.date.accessioned2021-01-06T13:49:58Z-
dc.date.available2021-01-06T13:49:58Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citationتخصص: أأدب عربي حديث ومعاصرen_US
dc.identifier.other800-2806-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/753-
dc.descriptionThe research adopted the style is tic approach that works on reading creative texts as a system icrea dingec, and the subject of the study was the poetic discourse of Muhammad Bout through his book a ʺAngel dietingʺ in order to reveal the stylistic phenomena and the nature of the poetic composition of the poet. The research roceeded according to a plan consisting of :an acclamation, an introduction, three chapters and a conclusion : As for the acclamation, it was conceptually theoretical, in which it was defined by the following terms and concepts : structure, style, stylistics. The first chapter, marked phonemic structure, included two topics : the first was devoted to externelrhy them and the second : internal rhythm( repetition, counterpoint, alliteration), as for the second chapter, entitled(Grammatical structure), two topics wer ealso dealt with : the structure of esentation and delay and the structure of deletion. And in the third chapter, entitled: The structure of the poetic image, in which I dealt with two topics, The first of which is the poetic image in terms of its construction methods, and the second is the poetic image in terms of the patterns of its formation. Finally, I reached a set of resultsen_US
dc.description.abstractاعتمد البحث المقاربة الأسموبية التي تعمل عمى قراءة النصوص الإبداعية قراءة نسقية وكانت مادة البحث الخطاب الشعري لمحمد بوطغان من خلال ديوانو "ملاك رجيم" بغية الكشف عن الظواىر الأسموبية وطبيعة التشكيل الشعري لدى الشاعر. وقد سار ىذا البحث وفق خطة قواميا: مقدمة ومدخل وثلاث فصول وخاتمة. أمـــا المـدخل فـــكان نظــرّيا مفاىــمّيــاً عّرفـــت فيــو بالمصطمحات والمفــاىيم التـــاليــة ( البنية، الأسموب، الأسموبية). والفصل الأول الموسوم بـ البنية الصوتية ضّ منتو مبحثين: أوليما خصص لــمموسيقى الخــارجية متــمثمة( الــوزن والقـــافية )، وثاـنييــما الموسيقى الداخمية متـــمثمـــــــة فـــي( التكرار، الطباق، الجناس). أما الفصل الثاني وعنوانو: البنية التركيبية وقد تناولت فيو مبحثين أيضاً؛ الأول: بنية التقديم والتأخير، والثاني: بنية الحذف . وفي الفصل الثالث وعنوانو: بنية الصورة الشعرية، فقد عالجت فيو مبحثين ىو الآخر، أوليما: الصورة الشعرية من حيث أساليب بنائيا؛ والثاني: الصورة الشعرية من حيث أنماط تشكميا. وختمت البحث بخاتمة تضمنت أىم النتائج المتوصل إلييا.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.subjectالبنية، الأسموبية، البنية الصوتية، البنية التركيبية، بنية الصورة الشعرية.en_US
dc.subjectstructure, stylistics, phonemic structure, Grammatical structure, poetic image structureen_US
dc.titleالبنيات الأسلوبية في ديوان ملاك رجيم لمحمد بوطغانen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
البنيات الأسلوبية في ديوان ملاك رجيم 2.pdf3,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.