Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/505
Title: أثر نظام المعلومات بالبنوك على جودة الخدمات المصرفية
Other Titles: دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية – BADRعينة من وكالات (ميلة-واد النجاء-القرارم
Authors: باتول, بوزراع, بوزراع فايزة
Keywords: نظام المعلومات، نظام المعلومات المصرفية، الجودة، الخدمة المصرفية
Information System, Banking Information System, Quality, Banking Service
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة لنيل شهادة الماستر في علوم التسيير (ل.م.د) تخصص " إدارة مالية
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر نظم المعلومات بالبنوك على جودة الخدمة المصرفية من خلال دراسة تطبيقية لعينة ببنك الفلاحة والتنمية الريفية ()BADRلولاية ميلة، وتناولت الدراسة جانبين نظري وتطبيقي هذا الأخير شمل على تحديد العلاقة بين متغيري الدراسة، المتغير المستقل تمثل في نظام المعلومات المصرفي بأبعاده الأربعة (العنصر البشري، مستلزمات البرمجيات، المستلزمات المادية و مستلزمات الشبكات)، والمتغير التابع الخاص بجودة الخدمة المصرفية بأبعادها (الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة، الأمان والتعاطف). وبناء على آ ارء واجابات عينة الد ارسة( الموظفين ببنك الفلاحة والتنمية الريفية) وبعد اختبار صحة الفرضيات وتحليلها توصلنا إلى أن نظام المعلومات بالبنوك له أثر على جودة الخدمة المصرفية المقدمة من طرف موظفي البنك
Description: The objective of this study is to identify the effet of information systems on the quality of banking services through an applied study of a sample of the Bank of Agriculture and Rural Development (BADR) for the state of MILA. The study dealt with two theoretical and applied aspects. The study included determining the relationship between the variables of the study ( Hardware, Software, physical supplies(Equipment) and Network requirements) , and the dependent variable on the quality of the banking service ( dimensions, reliability, responsiveness, safety and empathy). Based on views and answers of the sample of the study ( employees of the Bank of Agriculture and Rural Development) and after testing the validity of hypotheses and analysis, we concluded that the information system in banks has an impact on the quality of banking service provided by the staff of the bank
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/505
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330103111.pdf4,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.