Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorباتول, بوزراع, بوزراع فايزة-
dc.date.accessioned2020-11-26T13:46:36Z-
dc.date.available2020-11-26T13:46:36Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citationمذكرة مكملة لنيل شهادة الماستر في علوم التسيير (ل.م.د) تخصص " إدارة ماليةen_US
dc.identifier.other330-1031-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/505-
dc.descriptionThe objective of this study is to identify the effet of information systems on the quality of banking services through an applied study of a sample of the Bank of Agriculture and Rural Development (BADR) for the state of MILA. The study dealt with two theoretical and applied aspects. The study included determining the relationship between the variables of the study ( Hardware, Software, physical supplies(Equipment) and Network requirements) , and the dependent variable on the quality of the banking service ( dimensions, reliability, responsiveness, safety and empathy). Based on views and answers of the sample of the study ( employees of the Bank of Agriculture and Rural Development) and after testing the validity of hypotheses and analysis, we concluded that the information system in banks has an impact on the quality of banking service provided by the staff of the banken_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر نظم المعلومات بالبنوك على جودة الخدمة المصرفية من خلال دراسة تطبيقية لعينة ببنك الفلاحة والتنمية الريفية ()BADRلولاية ميلة، وتناولت الدراسة جانبين نظري وتطبيقي هذا الأخير شمل على تحديد العلاقة بين متغيري الدراسة، المتغير المستقل تمثل في نظام المعلومات المصرفي بأبعاده الأربعة (العنصر البشري، مستلزمات البرمجيات، المستلزمات المادية و مستلزمات الشبكات)، والمتغير التابع الخاص بجودة الخدمة المصرفية بأبعادها (الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة، الأمان والتعاطف). وبناء على آ ارء واجابات عينة الد ارسة( الموظفين ببنك الفلاحة والتنمية الريفية) وبعد اختبار صحة الفرضيات وتحليلها توصلنا إلى أن نظام المعلومات بالبنوك له أثر على جودة الخدمة المصرفية المقدمة من طرف موظفي البنكen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectنظام المعلومات، نظام المعلومات المصرفية، الجودة، الخدمة المصرفيةen_US
dc.subjectInformation System, Banking Information System, Quality, Banking Serviceen_US
dc.titleأثر نظام المعلومات بالبنوك على جودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية – BADRعينة من وكالات (ميلة-واد النجاء-القرارمen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330103111.pdf4,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.