Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/502
Title: أثر جودة خدمة النقل الجامعي على رضا الطلبة
Other Titles: دراسة حالة عينة من طلبة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف-ميلة-
Authors: جابر, جابر, كيموش سيف الدين
Keywords: الجودة ، جودة خدمة، النقل الجامعي، رضا الطمبة
Quality, The quality of service, The university transport, Students satisfaction.
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدمات
Abstract: هدفت الدراسة إلى قياس أثر جودة خدمة النقل الجامعي التي تقدمها مديرية الخدمات الجامعية لطمبة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف – ميمة - عمى رضاهم من خلال أبعادها: التفاعل مع الركاب، معدات الخدمات الممموسة، الراحة في الخدمة، دعم ادارة التشغيل، التي قدمها الباحثان: ( ،) William Jen And Kai‐Chieh Huk, 2007والتي تم الاعتماد عميها في تصميم وتطوير أداة الدراسة، المتمثمة في الاستبيان الذي تم تصممه وتوزيعه عمى عينة قدرت بـ ( )044فردا من طمبة المركز الجامعي، وذلك باتباع المنهج الوصفي و المنهج التحميمي، بحيث تم الاعتماد عمى المنهج الوصفي في المراجعة النظرية لمتغيرات الدراسة، أما المنهج التحميمي فقد استخدم في تحميل نتائج معادلة الانحدار المعياري المتعدد، وقد توصمت الدراسة إلى وجود أثر ذو ذلالة احصائية لجودة خدمة النقل الجامعي بأبعادها عمى رضا طمبة المركز الجامعي.
Description: The aim of this study was to measure the university transport service provided by the University Services Directorate to the students of the university center Abdelhafid Boussouf - Mila- through its dimensions: Interaction with passengers, Services of concrete equipment, convenience in service, support of operation management, which are presented by the researchers Kai‐Chieh Huk And William Jen in 2007, and it has been relied upon in designing and developing the study tool which is represented In the questionnaire that was designed and distributed to a sample of 400 students from the university center by following both the descriptive approach in the theoretical review of the study variables, and the analytical approach In the analysis of the results of the multiple standard regression equation. The study found that there is a statistical impact of the quality of the university transport service with its dimensions on the satisfaction of students of the university center.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/502
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330109811.pdf5,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.