Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/492
Title: دور الابتكار الترويجي في جذب الزبون
Other Titles: دراسة حالة: مؤسسات قطاع الاتصال
Authors: منال, معمر, معزان زينب
Keywords: الابتكار الترويجي، العلاقة مع الزبون، الولاء، الرضا، مؤسسات الاتصال
Issue Date: Jul-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدمات
Abstract: تيدف ىده الدراسة إلى إبراز دور عناصر المزيج الترويجي المبتكرة في جذب الزبون وكسب ولاءه في قطاع مؤسسات الاتصالات الجزائرية لولاية ميمة، و تمثمت مشكمة الدراسة في مجموعة من التساؤلات عن طبيعة العلاقة والتأثير المتبادل بين متغيرات الدراسة، واعتمد المنيج الوصفي التحميمي، و ضمن البحث عينة عشوائية شممت 011شخص من زبائن مؤسسات الاتصال لولاية ميمة، واعتمد الاستبيان لجمع البيانات و المعمومات ومعالجتيا وتم الاعتماد عمى عدد من الأساليب الإحصائية لاختبار فرضياتو، واب ارز النتائج التي توصمت إلييا الدراسة ىي أىمية المزيج الترويجي المبتكر لمؤسسات الاتصال، وتأثيره في جذب الزبون والاحتفاظ بو وكسب ولاءه أما أبرز التوصيات أن تعي شركات الاتصال حقيقة أن الابتكار في عناصر المزيج الترويجي ىو أحد مفاتيح النجاح لجذب الزبون وكسبو وأنو من الأولويات التي تسعى إلييا المنظمات المعاصرة
Description: he aim of this study is to highlight the role of the elements of the promotional mix in attracting and winning the customer in the Algerian telecommunications sector in the state of Mila. The problem of the study was a set of questions about the nature of the relationship and the mutual influence between the variables of the study. Search a random sample of 100 people from the communications institutions of the state of Mila, The questionnaire was based on a number of statistical methods to test its hypotheses, highlighting the findings of the study, the importance of the innovative promotional mix of communication institutions, and its impact on customer attraction, retention and loyalty. In the elements of the promotional mix is one of the keys to success to attract and win the customer and it is a priority sought by contemporary organizations.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/492
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330109211.pdf8,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.