Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/485
Title: دور جودة الخدمات المالية في تحقيق رضا الزبون
Other Titles: دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة القرارم قوقة -83
Authors: أحمد, بوعريوة, بوشايلة ياسمينة
Keywords: الخدمات المالية، جودة الخدمة المالية، رضا الزبون
Financial services, Financial services quality, customer’s satisfaction
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Citation: مذكرة مكملة استكمالا لمتطلبات نيل شهادة الماستر تخصص: تسويق الخدمات
Abstract: تهدف هذه الدراسة للتعرف على دور جودة الخدمة المالية في تحقيق رضا الزبون دراسة حالة بنك الفلاحة و التنمية الريفية وكالة القرارم قوقة ( )837و معرفة الأهمية النسبية لأبعاد جودة الخدمة المالية، و قد اشتملت الدراسة على عينة عشوائية من زبائن البنك عددهم ( )100زبون فرد، خلصت الدراسة إلى أن مستوى الجودة الكلية للخدمات المقدمة من طرف البنك كانت ضعيفة و بتقدير إيجابي، غير أن دورها يختلف من بعد لآخر، فأكبر دور كان لبعد الاعتمادية ثم بعد الأمان، ثم بعد التعاطف، لكنها في المقابل لم يكن لها أي دور في بعد الاستجابة و بعد الملموسية لرغبات الزبائن
Description: This study aims to examine the impact of the financial services quality in achieving the customer’s satisfaction through studying the case of Agriculture and Rural and Development Bank agency Grarem - 837 –(BADR), in addition, it attempts to investigate the relative importance of the various dimensions of the financial services quality, the study included a random sample of the bank's clients (100) individual client, As a consequence, the findings of the present study revealed that the overall quality of the service level was considerably low with a positive low evaluation. However, the influence varies from one to the other. The largest effect was notably noticed on the degree of reliability, then the safety dimensions, and eventually followed by the sympathy dimension. But in return it had not any remarkable impact concerning response and the tangibility to the costumers’ needs dimensions.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/485
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330108911.pdf9,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.