Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحسين , قويدر , بوحالة عماد-
dc.date.accessioned2025-09-17T08:15:36Z-
dc.date.available2025-09-17T08:15:36Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويقen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4441-
dc.descriptionThis study ais to reveal the vital role that e-coerce plays in enhancing the efficiency of supply chains, through an in-depth analysis that cobines both theoretical and practical diensions. Amazon was selected as a case study due to its pioneering role in eploying digital coerce technologies within its supply network.The study begins in the first chapter by addressing the conceptual fraework of e-coerce, including its eergence, evelopent, characteristics echaniss, types, advantages, disadvantages, and the challenges it faces in the odern business environent. The second chapter then explores supply chains by exaining their concepts, iportance, objectives, and traditional challenges in addition to shedding light on odern trends in the field. The third chapter is devoted to analyzing Amazon's experience in integrating e-coerce with supply chains, with a focus on the technological tools and intelligent systes it eploys to optiize the flow of goods and services.The study concludes that Amazon represents an exeplary odel in utilizing digital solutions such as artificial intelligence systes predictive analytics, and cloud-based inventory anageent which enabled it to achieve high operational flexibility, reduce costs, and accelerate responsiveness to custoer deands. This reflects the profound ipact of e-coerce on reshaping traditional supply chains and shifting toward a odern and advanced supply syste that has allowed Aazon to gain a global copetitive advantage.en_US
dc.description.abstractتسعى هذه الدراسة إلى الكشف عن الدور الحيوي الذي تلعبه التجارة الإلكترونية في تعزيز كفاءة سلَّسل الإمداد وذلك من خلَّل تحليل معمق يجمع بين الجانب النظري والتطبيق العملي. وقد تم اختيار شركة Amazon كنموذج تطبيقي نظراً لريادتها في توظيف تقنيات التجارة الرقمية ضمن شبكات الإمداد الخاصة بها . انطلقت الدراسة من الإطار المفاهيمي للتجارة الإلكترونية في الفصل الْول، حيث تناولت نشأتها وتطورها وخصائصها وآلياتها وأشكالها بالإضافة إلي مزاياها وعيوبها والتحديات الِي قد تواجهها في بيئة الْعمال الحديثة، ثم انتقلت في الفصل الثاني إلى دراسة سلَّسل الإمداد من حيث الإطار المفاهمي والْهمية والْهداف والتحديات التقليدية تم الِنتقال إلي التوجهات الحديتة. أما الفصل الثالث فقد خُصص لتحليل تجربة شرشركة Amazon في مجال التكامل بين التجارة الإلكترونية وسلَّسل الإمداد بالتركيز على الْدوات التقنية والْنظمة الذكية التي تعتمدها لتحسين تدفق السلع والخدمات . وتوصلت الدراسة إلى أن شركة mazon تمتل نموذجًا متاليا في توظيف الحلول الرقمية كأنظمة الذكاء الِصطناعي، التحليلَّت التنبؤية، وإدارة المخزون السحابي بما مكنها من تحقيق مرونة تشغيلية عالية وتخفيض التكاليف وتسريع الِستجابة لطلبات المستهلكين، مما يعكس مدى تأثير التجارة الإلكترونية في إعادة تشكيل سلَّسل الإمداد التقليدية والتوجه إلي نضام إمداد حديت ومتطور حققت من خلَّله شركة أمازون ميزة تنافسية عالمية.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالتجارة الإلكترونية ،: سلَّا سل الإمداد ، Amazoen_US
dc.subjectE-coerce, Supply Chains, Amazonen_US
dc.titleدور التجارة الإلكترونية في تحسين سلاسل الإمداد دراسة حالة شركة أمازونen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور التجارة الإلكترونية في تحسين سلاسل الإمداد.pdf2,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.