Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإياد آدم , بوالشلاغم , قروم عبد الباري-
dc.date.accessioned2025-09-16T10:08:35Z-
dc.date.available2025-09-16T10:08:35Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationتسويق الخدماتen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4430-
dc.descriptionThis study aimed to examine the impact of digital marketing on customer loyalty, focusing on Algeria Post in the Mila region. The research specifically explored four key components of digital marketing: electronic service, electronic pricing, electronic distribution, and electronic promotion .To achieve this objective, Algeria Post in Mila was selected as the case study. A questionnaire was used as the primary data collection tool and was distributed to a sample of 40 customers of the institution. The data were analyzed using the descriptive-analytical method with the help of SPSS version 26 .The findings revealed a statistically significant impact of digital marketing on customer loyalty. The results confirmed that digital marketing indeed influences customer loyalty, although the degree of influence varies depending on the individual components of digital marketing. The study concluded that the institution should focus on developing and motivating competencies, as well as evaluating performance to strengthen the integration of competency dimensions and achieve broader customer satisfaction. Furthermore, it is recommended to employ effective strategies for leveraging the required capabilitiesen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى تبيان أثر التسويق الرقمي في تحقيق ولاء الزبو ن حيث كانت هذه الد را سة على مستوى مؤسسة بريد الجزا ئر ميلة، ذلك من خلال التركيز على أربعة مكونا ت في التسويق الرقمي متمثلة في الخدمة الإلكترونية، التسعير الإلكتروني، التوزيع الإلكتروني، الترويج الإلكتروني .ولتحقيق هذا الهدف تم اختيار مؤسسة بريد الجزا ئر ميلة، وقد تم اعتماد الاستبيان كأداة لجمع البيانات، حيث وزعت الاستبانة على عينة من زبائن المؤسسة مقدرة ب 40 موظف وبعد القيام بعملية تحليل د ا رسة الحالة وفق المنهج الوصفي التحليلي باستخدام برنامج Spss v 26 ، توصلنا إلى أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية بين التسويق الرقمي وولاء الزبو ن، حيث أثبتت أن التسويق الرقمي يؤثر بالفعل على زلاء الزبون، لكن هذا التأثير يختلف باختلاف عناصر التسويق الرقمي. وخلصت الد را سة إلى ضرورة تركيز الشركة على تطوير وتحفيز الكفاءات وأيضا على تقييم الأداء لتعزيز التكامل بين أبعاد الكفاءة وتحقيق رضا أوسع وأشمل لدى العملاء، بالإضافة إلى استعمال أساليب ناجعة تستطيع من خلالها توظيف الكفاءات المطلوبة. وخلصت الد را سة إلى أن التسويق الرقمي يؤثر فعليا على ولاء الزبون إلا أن هذا التأثير يتفاوت حسب كل بعد .en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherunivercity centre of abdelhafid boussouf milaen_US
dc.subjectالتسويق الرقمي، ولاء الزبون، مؤسسة بريد الجز ا ئرen_US
dc.subjectDigital Marketing, Customer Loyalty, Algeria Posten_US
dc.titleأثر التسويق الرقمي في تحقيق ولاء الزبونen_US
dc.title.alternative-د را سة حالة بريد الجزا ئر – ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
اثر التسويق الرقمي في تحقيق ولاء الزبون.pdf4,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.