Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4052
Title: | تعليمية النص السردي وفقا لإسترا تيجية التعلم النشط لتلاميذ السنتين الأولى والثانية من التعليم المتوسط |
Authors: | بسمة , قيقاح , دفوس سارة |
Issue Date: | Jun-2025 |
Publisher: | Abdelhafid boussouf university Centre mila |
Citation: | لسانيات تطبيقية |
Abstract: | يهدف موضوع د را ستنا الذي جاء بعنوان: "تعليمية النص السردي وفقا لاسترا تيجية التعلم النشط" إلى تحليل النصوص السردية وفقا لاسترا تيجيات التعلم النشط ومدى أهميتها لدى المتعلم وكيف يتعامل مع النص السردي والتعرف على ثمرا ته من خلال تطبيق الاسترا تيجيات كما تهدف إلى معرفة الغاية من وجود هذه الاسترا تيجية في حياة التلميذ باعتبارها طريقة جديدة على عكس الطريقة التقليدية وهو أمر مهم للغاية لجعل المتعلم فعالا في الحصة لكسب المعارف بنفسه، وخلص البحث إلى أن النصوص السردية من النصوص الجيدة التي يستطيع المتعلم تنمية مها را ته اللغوية وتحفيزه على التعلم خاصة مع وجود وتطبيق استرا تيجيات التعلم النشط فكر ا زوج شارك والتعلم - - بالأقرا ن اللتان تجعل من المتعلم دائما عنصرا مشاركا يثبت نفسه ويشارك أفكاره، كما نخلص إلى أن استرا تيجية فكر، ا زوج، شارك والتعلم بالأقرا ن هي الأقرب إلى ذهن المتعلم فيتعليم هذا النمط من النصوص |
Description: | The subject of our study, entitled The Didactics of the Narrative Text According to the Active Learning Strategy, aims to analyze narrative texts in accordance with active learning strategies and to highlight their importance for the learner -how the learner interacts with the narrative text and what outcomes can be observed through the application of these strategies. It also aims to understand the purpose of this strategy in the student’s life, considering it as a new approach in contrast to the traditional method. This is extremely important for making the learner active during the lesson and enabling them to acquire knowledge independently. The research concluded that narrative texts are among the effective texts through which the learner can develop their language skills and be motivated to learn, especially with the presence and application of active learning strategies that consistently make the learner a participating element who asserts themselves and shares their idea |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/4052 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
تعليمية النص السردي وفقا لإست ا رتيجية التعلم النشط.pdf | 4,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.