Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/401
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد أمين, لقصير-
dc.date.accessioned2020-11-18T10:42:01Z-
dc.date.available2020-11-18T10:42:01Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.other330-1220-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/401-
dc.descriptionIn this study, we tried to evaluate the quality of the services provided by the refueling stations by applying to the " mkhawad Mila " station. In order to reach the objectives of the study, we relied on the questionnaire method to collect and analyse information based on the spss program. Finally, it was concluded that customer evaluation of the quality of service provided to the refueling station was generally high, and in terms of dimensions, safety and empathy were more acceptable to the stations customers, while the tactile dimension was less acceptable and therefore The lowest contribution to the quality of service provided by the station, and therefore we recommend that instead of greater efforts to improve the last dimensions.en_US
dc.description.abstractحاولنا من خلال ىذه الدراسة تقييم جودة الخدمات المقدمة من طرف محطات التزود بالوقود بالتطبيق عمى محطة "المخوض ميمة،" وقصد بموغ اىداف الدراسة تم الاعتماد عمى منيج الاستبانة، في جمع المعمومات وتحميميا بالاعتماد عمى برنامج .spss وفي النياية تم التوصل إلى نتيجة مفادىا أن تقييم الزبائن لجودة الخدمة المقدمة بمحطة التزود بالوقود "المخوض" بميمة عموما ىي في المستوي المرتفع، أما من حيث الابعاد فقد لاقا بعديي الأمان والتعاطف أكثر قبولا لدى زبائن المحطة، في حين كان بعدي الممموسية الاستجابة أقل قبولا وبالتالي أقل مساىمة في جودة الخدمة المقدمة بالمحطة، وعميو نوصي بضرورة بدل مجيودات أكبر في سبيل تحسين الأبعاد الاخيرen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.subjectالخدمة، جودة الخدمة، الزبائن، محطة التزود بالوقودen_US
dc.subjectservice, quality of service, customers, refueling stationen_US
dc.titleتقييم جودة الخدمات بمحطات التزود بالوقود من وجهة نظر الزبائنen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة: محطة التزود بالوقود المخوض- بمدية ميمة-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
330122011.pdf5,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.