Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3776
Title: النص المعجمي في كتاب اللغة العربية الجيل الثاني السنة الرابعة متوسط
Other Titles: دراسة تقويمية
Authors: أميرة , بلحناش. , بولعظام. رميساء
Keywords: النص، معجم، معجمية، علم المعاجم، الحصيلة اللغوية
text, lexicon, lexicology, lexicology, language score
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات عربية
Abstract: تهدف هذه الد را سة الموسومة بعنوان: "النص المعجمي في كتاب اللغة العربية الجيل الثاني" إلى الوقوف على أهم النواقص التي جاءت في الكتاب، والتعمق في هذه السلبيات ووضع بدائل واقترا حات خاصة بالصور الواردة فيه من جهة والمعجم المدرسي المعروف في الكتاب ب: "أثري رصيدي اللغوي" من جهة أخرى ، الأمر الذي له أهمية بالغة تجعل المتعلم أكثر جاذبية وتشويق لهذا الكتاب، الذي يساهم في خدمة العملية التعليمية ونجاحها واكتساب المتعلم حصيلة لغوية متكاملة المعارف ومتنوعة المفاهيم، والتي يستطيع في نهاية العام أن ينتقل إلى سنة د را سية أخرى بزا د معرفي ثري . وما لمسناه من خلال د را ستنا أنه بحث يحتاج إلى الكثير من الد را سات والجهد من قبل الدا رسين والباحثين.
Description: This study, entitled "Lexical Text in the Second Generation Arabic Language Book", aims at identifying the main shortcomings in the book, deepening these shortcomings and elaborating alternatives and suggestions for the images contained therein on the one hand and the school lexicon known in book : "My linguistic balance", on the other hand, is very important to make the learner more attractive and interesting for this book, which contributes to the service and success of the educational process and the learner acquires a full-fledged and diverse linguistic outcome, which at the end of the year can move to another school year with a rich cognitive increase.What we have witnessed through our study is that it needs a lot of studies and effort by scholars and researchers.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3776
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.