Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3723
Title: أهمية الفنولوجيا في تعلم التهجئة عند تلاميذ التربية التحضيرية
Authors: نجاة , بوعافية , بوعافية نسيمة
Keywords: الفنولوجيا – التهجئة – النطق – التعليمية – المقطع – التربية التحضيرية – السمع
Spelling - Pronunciation - Educational - Syllable - Preparatory education – Hearing
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: تهدف هذه المذكرة الموسومة ب "أهمية الفنولوجيا في تعلم التهجئة عند تلاميذ التربية التحضيرية" إلى تبيان دور علم الأصوات في تعليمية الحرف عند المتعلم سعيا لإد را ك الطفل لأصوات الحروف الهجائية المنطوقة والكيفية التي تتشكل بها لتكون مقاطع صوتية وكلمات وجمل لكل منها حدود سمعية وصوتية.وتعد الفنولوجيا أداة قوية يمكن استخدامها لتحسين تعلم التهجئة من خلال فهم بنية الكلمة وتمييز الأصوات وربطها بالحروف، كما تمكن أطفال التربية التحضيرية من تعلم تهجئة الكلمات بشكل صحيح وتحسين مها را تهم اللغوية بشكل عام.
Description: This memorandum, entitled The Importance of Phonology in Learning Spelling for Preparatory Education Students, aims to clarify the role of phonology in teaching letters to the learner, in an effort to enable the child to understand the sounds of the spoken alphabet and the way in which they are formed to form phonemes, ords, and sentences, each of which has auditory and phonetic boundaries. Phenology is a powerful tool that can be used to improve learning to spell by understanding word structure, distinguishing sounds, and linking them to letters. It also enables preparatory education children to learn to spell words correctly and improve their language skills in general.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3723
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.