Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3723
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | نجاة , بوعافية , بوعافية نسيمة | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-29T10:59:18Z | - |
dc.date.available | 2024-09-29T10:59:18Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3723 | - |
dc.description | This memorandum, entitled The Importance of Phonology in Learning Spelling for Preparatory Education Students, aims to clarify the role of phonology in teaching letters to the learner, in an effort to enable the child to understand the sounds of the spoken alphabet and the way in which they are formed to form phonemes, ords, and sentences, each of which has auditory and phonetic boundaries. Phenology is a powerful tool that can be used to improve learning to spell by understanding word structure, distinguishing sounds, and linking them to letters. It also enables preparatory education children to learn to spell words correctly and improve their language skills in general. | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه المذكرة الموسومة ب "أهمية الفنولوجيا في تعلم التهجئة عند تلاميذ التربية التحضيرية" إلى تبيان دور علم الأصوات في تعليمية الحرف عند المتعلم سعيا لإد را ك الطفل لأصوات الحروف الهجائية المنطوقة والكيفية التي تتشكل بها لتكون مقاطع صوتية وكلمات وجمل لكل منها حدود سمعية وصوتية.وتعد الفنولوجيا أداة قوية يمكن استخدامها لتحسين تعلم التهجئة من خلال فهم بنية الكلمة وتمييز الأصوات وربطها بالحروف، كما تمكن أطفال التربية التحضيرية من تعلم تهجئة الكلمات بشكل صحيح وتحسين مها را تهم اللغوية بشكل عام. | en_US |
dc.description.sponsorship | Cette note, intitulée L'importance de la phonologie dans l'apprentissage de l'orthographe pour les élèves de l'enseignement préparatoire, vise à clarifier le rôle de la phonologie dans l'enseignement des lettres à 'apprenant, dans le but de permettre à l'enfant de comprendre les sons de l'alphabet parlé et la manière dont ils sont formés pour former des phonèmes, des mots et des phrases, chacun ayant des limites auditives et phonétiques. La phénologie est un outil puissant qui peut être utilisé pour améliorer l’apprentissage de ’orthographe en comprenant la structure des mots, en distinguant les sons et en les reliant aux lettres. Elle permet également aux enfants de l’enseignement préparatoire d’apprendre à épeler correctement les mots et d’améliorer leurs compétences linguistiques en général . | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | الفنولوجيا – التهجئة – النطق – التعليمية – المقطع – التربية التحضيرية – السمع | en_US |
dc.subject | Spelling - Pronunciation - Educational - Syllable - Preparatory education – Hearing | en_US |
dc.title | أهمية الفنولوجيا في تعلم التهجئة عند تلاميذ التربية التحضيرية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
أهمية الفنولوجيا في تعلم التهجئة عند تلاميذ التربية التحضيرية.pdf | 2,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.