Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3706
Title: الحجاج ودوره في ترقية الملكة النقدية للمتعلم
Other Titles: السنة الثالثة متوسط نموذجا
Authors: سعيدة , لبصيص , لبصيص سارة
Keywords: الحجاج، الملكة النقدية، مرحلة المتوسط، المتعلم، النصوص الحجاجية التقنيات الحجاجية.
Pilgrims،cash Queen، Intermediate stage، learner، pilgrimage texts Argumentativs techiniques
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: تهدف هذه الدرا سة إلى الكشف عن دور الحجاج في تنمية المها را ت النقدية للمتعلمين، وتم اختيار سنة الثالثة من مرحلة المتوسط عيّنة للتطبيق، لنقف عند أهم المحطات التي تبرز حيثيات الموضوع وترسم حدوده، فبي نا مفهوم الحجاج والملكة النقدية، وتعرضنا للنصوص الحجاجية التي تضمنها كتاب اللغة العربية في هذه المرحلة، كما كشفنا عن مدى إسهام الحجاج بآلياته وضوابطه في تعزيز الملكة النقدية وتطوريها، لما لها من أهمية في تحليل البيانات والمعطيات وتقييمها بشكل منطقي غير متحيز، وقمنا بالا طلاع على محتوى المنهاج التربوي للسنة الثالثة متوسط ، وعرضنا للإجرا ء الميداني الخاص باستخدام الحجاح في مختلف النصوص، ومدى إسهامها في تشكيل الملكة النقدية
Description: This study aims to reveal the role of pigrims in developing the critical Skills of learners. of the inter mediat stage was chosen as a, Sample fees the application. We will stop at the most important con cof station that highlight the merits of the topic its boundaries. We escplained the concept concept of Pilgrims and the holy queen and prepared •us for the pilgrimage texts included in the Arabic language book at this stage asWe revealed the esctent to Wich Pilgrims, With its mechanisms and controls, contribute to Strengthening and developing the critical faculty due to their importance in analyzing date evaluating them in logical, lumbiased manner we reviewed the content of the educational curriculum for the third year of intermediate school Presented the field prcedure for the use off pilgrims in Various texts and the esctent of its contribution to shaping the critical faculty.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3706
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.