Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3525
Title: دور الشبابيك الاسسلامية في تعزيزالشمول الالي
Other Titles: دراسة حالة بنك القرض الشعبي الجزائري -وكالة ميلة 333
Authors: ذكرى , حراث , رزايقي إكرام
Keywords: الشبابيك الإسلامية، الشمول المالي، الصيرفة اسالمية
Islamic Windows, Financial inclusion, Islamic Banking.
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: "تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي
Abstract: تهدف هذه الد را سة الى توضيح مدى مساهمة الشبابيك الإسلامية في تعزيز الشمول المالي في الجزا ئر، وتعتمد الدراسة على المنهج الوصفي، بهدف تحديد الإطار المفاهيمي للمتغيرين التابع وهو الشبابيك الإسلامية و المتغير المستقل الشمول المالي، والتحديات التي تواجه الشبابيك الإسلامية في تعزيز الشمول وكالة ميلة - 333 - كمجال للدراسة، اذ تم CPA المالي، تم اختيار بنك القرض الشعبي الجزا ئري اختيار زبائن الوكالة كعينة مكونة من 40 زبون بهدف تطبيق الد راسة عليها ،حيث تم إستخدام اساتبيان كأداة لجمع المعلومات المتعلقة بالدراسة ، وقد تم طرح إشكالية الد راسة كما يلي: كيف تساهم الشبابيك الإسلامية في تعزيز الشمول المالي في بنك القرض الشعبي الجزا ئري -وكالة ميلة 333 - ، وخلصت هذه الد راسة الى أن انشاء النوافذ الإسلامية على مستوى البنوك التقليدية في الجزا ئر من خلل 02 مشروع طموح و مكسب جدير بالتقدير، وهو ما يشجع على الاتجاه الى الصيرفة - النظام 20 اسالمية وااتقطاب الكتلة النقدية المتداولة خارج المصارف أو المكتنزة، من خلل تعزيز وصول كافة أفر ا د المجتمع للخدمات المالية خاصة الفئات المهمشة و الميسورة الدخل وهو الأمر الذي يعزز من الشمول المالي
Description: This study aims to clarify the extent of the contribution of Islamic windows in promoting financial inclusion in Algeria. The study relies on the descriptive approach, with the aim of defining the conceptual framework for the two dependent variables, which are Islamic windows and the independent variable, financial inclusion, and the challenges facing Islamic windows in promoting financial inclusion. The loan bank was chosen. Algerian Popular CPA Mila Agency -333- as a field of study. The agency’s clients were chosen as a sample of 40 clients with the aim of applying the study to them. The questionnaire was used as a tool to collect information related to the study. The problem of the study was presented as follows: How do Islamic windows contribute to enhancing inclusion? Finance in the Algerian Popular Credit Bank - Mila Agency 333 - This study concluded that the establishment of Islamic windows at the level of traditional banks in Algeria through System 20-02 is an ambitious project and a worthy gain, which encourages the trend towards Islamic banking and attracting the monetary mass circulating outside the banks. Or hoarders, by enhancing access to financial services for all members of society.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3525
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.