Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3508
Title: أثر جودة الخدمات البنكية الالكترونية على تحقيق رضا العملاء
Other Titles: وكالة ميلةBADR دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية
Authors: ليلى , فقراوي , عرفي زيا د
Keywords: جودة خدمات ،جودة خدمات بنكية الكترونية، رضا العميل، بنك BAD
Service Quality, Electronic Banking Service Quality, Customer Satisfaction, BADR Bank
Issue Date: Jun-2024
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "
Abstract: هدفت هذه الد را سة إلى معرفة أثر جودة الخدمات البنكية الالكترونية من خلال )الموثوقية، تصميم الموقع، كفاءة الموقع، الأمان والخص وصية، الوفاء بالمتطلبات ،خدمة العملاء والدعم (على تحقيق رضا العملاء في بنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة ميلة ، ولتحقيق أهداف الد را سة تم إعداد استبيان لجمع المعلومات الأولية من عينة الد را سة المكونة من 45 عميل للبنك ، وعلى ضوء ذلك جمعت البيانات وتم تحليلها واختبار الفرضيات باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS وباستخدام العديد من الأساليب الإحصائية من بينها تحليل الانحدار البسيط والمتعدد . و توصلت الد را سة إلى العديد من النتائج بعد إجرا ء عملية التحليل لبياناتها أهمها وجود اثر ذو دلالة لجودة الخدمات البنكية الالكترونية بأبعادها مجتمعة ) الموثوقية ، تصميم الموقع، كفاءة الموقع،الأمان والخصوصية ، الوفاء بالمتطلبات، خدمة العملاء والدعم ( على تحقيق رضا العملاء لبنك بدر وكالة ميلة عند مستوى دلالة ) α≤0.05 .) كما أوصت الد را سة بضرورة تبني أبعاد جود ة الخدمات البنكية الالكترونية بالبنك لتحقيق رضا العملاء وذلك من خلال الاهتمام بتدريب الموظفين على أحدث التكنولوجيات مما يسهل التعامل مع العملاء؛ وضرورة استمرا ر بنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة ميلة في تقديم الخدمات البنكية الالكترونية ورفع كفاءتها وجودتها وتطويرها للمحافظة على العملاء الحاليين و جذب عملاء جدد
Description: This study aimed to determine the impact of the quality of electronic banking services through (reliability, website design, website efficiency, security and privacy, fulfillment of requirements, customer service, and support) on achieving customer satisfaction at the Agricultural and Rural Development Bank, Mila Agency. To achieve the objectives of the study, a questionnaire was prepared to collect primary information from a sample of 45 bank customers. In light of this, the data was collected and analyzed, and hypotheses were tested using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program, utilizing various statistical methods, including simple and multiple regression analysis.The study reached several conclusions after analyzing its data, the most significant being the existence of a significant impact of the quality of electronic banking services in all its dimensions (reliability, website design, website efficiency, security and privacy, fulfillment of requirements, customer service, and support) on achieving customer satisfaction at the BADR Bank, Mila Agency, at a significance level (α≤0.05).The study also recommended the necessity of adopting the dimensions of electronic banking service quality at the bank to achieve customer satisfaction by focusing on training employees on the latest technologies to facilitate interactions with customers. Additionally, it emphasized the importance of the Agricultural and Rural Development Bank, Mila Agency, continuing to provide and enhance the efficiency and quality of electronic banking services to retain current customers and attract new ones.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3508
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.