Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرميساء , تغري , فناغرة ريمة-
dc.date.accessioned2024-09-04T10:27:54Z-
dc.date.available2024-09-04T10:27:54Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3503-
dc.descriptionThe study tended to highlight the importance of the application of digitization in all its terms and requirements, and to determine its impact on the dimensions of marketing performance market share, profitability, customer satisfaction in service institutions. This investigation relied on the use of the descriptive curriculum, the case study method, where 30 forms were distributed to the staff of the Algiers Telecommunications Foundation (Mila), the data of the study have been analysed using the Social Science Statistical Packages Programme (spss21), and a range of statistical methods such as Pearson binding coefficient, computational averages and simple regression model.However, there is a positive impact of digitization in improving the marketing performance of the Algiers Communications Corporation (MILA).en_US
dc.description.abstractهدفت الدرا سة إلى إبرا ز أهمية تطبيق الرقمنة بجميع شروطها ومتطلباتها، وتحديد أثرها على أبعاد الأداء التسويقي )حصة سوقية، ربحية، رضا الزبون( في المؤسسات الخدمية. ولتحقيق هذا اعتمدنا على استخدام المنهج الوصفي، أسلوب د را سة الحالة، حيث تم توزيع 03 استمارة موجهة لموظفي مؤسسة اتصالات الجزا ئر)ميلة(، وقد تم تحليل معطيات الد را سة باستخدام برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية ) spss21 (، ومجموعة من الأساليب الإحصائية كمعامل الارتباط بيرسون والمتوسطات الحسابية ونموذج الانحدار البسيط. وقد توصلت الد را سة إلى أنّه يوجد تأثير إيجابي للرقمنة في تحسين الأداء التسويقي لمؤسسة اتصالات الجزا ئر)ميلةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالرقمنة، الأداء التسويقي، الحصة السوقية، الربحية، رضا الزبونen_US
dc.subjectdigitization, marketing performance, market share, profitability, customer satisfactionen_US
dc.titleدور الرقمنة في تحسين الأداء التسويقي للمؤسسة الخدميةen_US
dc.title.alternative-دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر -ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.